...یار طلبگی و هزار و یک

این همه نقش میزنم از جهت رضای تو

...یار طلبگی و هزار و یک

این همه نقش میزنم از جهت رضای تو

...یار طلبگی و هزار و یک

✿بسمِـ الله اَلرّحمنـِ الرّحیمـ✿

✿وَإِטּ یَڪَادُ الَّذِینَ ڪَفَرُوا لَیُزْلِقُونَڪَ

بِأَبْصَارِهِمْ لَمَّا سَمِعُوا الذِّڪْر

وَیَقُولُون إِنَّهُ لَمَجْنُونٌ

وَمَا هُوَ إِلَّا ذِڪْرٌ لِّلْعَالَمِیـטּ✿
یک روز چشم هایم را باز کردم..دیدم نشسته ام کنار یک طلبه..
روز میلاد آقا جوادالائمه علیه السلام بود.
رواق دارالحجه..
نوشته جاتِ یک طلبه و یار یک طلبه را میخوانید :)

آخرین نظرات
  • ۲۴ دی ۹۷، ۲۲:۰۴ - لیلی بانو
    بله :)
  • ۳ دی ۹۷، ۲۱:۳۸ - بعد مدت ها اومدم دوباره بخونمت
    نوش جان
  • ۲۶ آذر ۹۷، ۰۰:۲۳ - الدوز
    خیلی

62-یار شیخ عبدالزهرا...

شنبه, ۲۷ تیر ۱۳۹۴، ۰۳:۳۵ ق.ظ

بسم الله مهربون

فکر کردم از کلاس درس آمده اند.

یک کلاسور با کلی برگه مرتب کنار دستشان بود.

کلاسور را برداشتند...

- من شروع کنم یا شما؟

گفتم: شما بفرمایید....

فرمود؛

« طلبگی جهاد است اما همسر طلبه بودن جهاد اکبر...»

--------------

تا آن روز زندگی طلبگی خیلی ها را دیده بودم...

به نظرم شیرین بود..

ولی آن روز از پوسته زندگی هایی که دیده بودم قرار بود فراتر بروم.

یک گام نزدیکتر به حقایق...به دیده ها...قرار بود لمسشان کنم از نزدیک واقعیت ها را...

میگفتند و من میشنیدم...

گاهی با تکان سر گفته ها را تایید میکردم..

گاهی از من اقرار گرفته میشد...

میخواستند مطمئن شوند که هستم.....تاااااا آخر آخر...

-------------------

جلسه تمام شد...آنها رفتند...

بعد افطار خانوادگی مشرف شدیم حرم.

شب لیلة الرغائب بود.

هروقت در چنین شرایط مشابهی قرار میگرفتم و قرار بود که فکر گنم برای آینده ام..

متکا میگذاشتم گوشه اتاق پتو را هم میکشیدم روی سرم و مشغول فکر کردن میشدم...اما نمیدانم چرا

فقط ده دقیقه تاب می آورد فکر کردنم و بعد خوابم میبرد.

آن شب بابا با خنده میگفت ما که هیچ وقت ندیدیم شما مشغول فکر کردن برای آینده ات باشی..

خوابت دیر نشه بابا!

خوابم نمی آمد ولی...

واقعا دوست داشتم فکر کنم..

حرم مکان خوبی بود...

به امام رضا نیاز داشتم.دوست داشتم شنیده هایم را برای امام تعریف کنم.

صحن آزادی خداحافظی کردم از خانواده..قرارمان دو ساعت بعد همانجا...

علامه طهرانی هم باید در جریان امور قرار میگرفتند...

همیشه ته دلم علامه را واسطه میکردم برای این خواسته..

-----------------------------------

یک زندگی آرمانی در کنار یک طلبه آرمانگرا...

طلبه ای که مثل او کم دیده بودم..

تفکراتش و عقایدش متفاوت از دیگران بود.

سختگیر بود..

سطح توقعاتش از من به عنوان یک شریک زندگی خیلی زیاد بود.

از هر ده تا جمله اش چهارتایش از زندگی حضرت زهرا و امیرالمومنین بود..

این جملات را خدمت امام رضا عرض کردم..

دلم اما هنوز آرام نشده بود...

همیشه هر حاجت مهمی داشتم خدا به آسانی آن را به من عطا نمیکرد...

خوب پوستم را میکند بعد...

بعد که همه چیز را میگذاشت در دستم دوست داشتم بزنم زیرش...بگویم قربانت بشوم پس آرامشم کو؟!

انگار که داشتند در دلم رخت میشستند...

همان شب بود که از او شنیدم:

من دلم یار میخواهد...

که تمام قد کنارم بایستد..شانه به شانه هم مسیرم باشد...

یک یارمحکم

یارطلبگی های من...

یار شیخ عبدالزهرا....

ان شاءالله ادامه دارد...

۹۴/۰۴/۲۷
یار شیخ عبدالزهرا(یار طلبگی و هزار و یک...)

نظرات  (۴۷)

۲۷ تیر ۹۴ ، ۰۷:۴۷ گمنام آشنا
سلام


خوبی خواهر جان

عید بندگیتون مبارک باشه

تبلیغ هم قبول حق باشه

خوش بخت باشید کنار یارتان
پاسخ:
سلاااام خانم
الحمدلله شما خوبی؟!
ممنونم عیدشما هم همچنین.
سپاسگذارم..ان شاءالله.
:-) 
۲۷ تیر ۹۴ ، ۱۱:۳۹ بانوی گمنام
آخ که باز جای حساس تموم شد :))

پاسخ:
سلام
آخ آخ آخ آخ
:-D 
سلااااااام.رسیدن بخیر.طاعات قبول.بسیار زیبا و ملموس نوشتید.عالی بود.موفق باشید
پاسخ:
سلاااام علیکم خانم
خوبید ان شاءالله؟
متشکرم طاعات شماهم قبول باشه.
سلامت باشید،
۲۷ تیر ۹۴ ، ۲۱:۳۹ سیده طهورا آل طاها
یار شیخ عبدالزهرا سلام عیدتان مبارک. طاعاتتان قبول . داریم میرسیم به جاهای خوبش و جاهای سختش و روزهایی که اگر دستت را دراز کنی می توانی ستاره ها را بچینی و اسمان را زیر پا بگذاری.
پاسخ:
سلام علیکم خواهر جان
عیدشماهم مبارک...
جاهای خوبش...
جاهای سختش...
شما اینطور فکر میکنید؟!
نمیدونم......
تا شدم حلقه به گوش در میخانه عشق
هر دو آید غمی از نو به مبارک بادم...
۲۷ تیر ۹۴ ، ۲۳:۱۵ طلبه آینده
سلام خواهرگلم
به به داریم به جاهای قشنگ داستان زندگی تون میرسیم
عیدتونم مبارک.باشه
صد عید به این عیدا:D
پاسخ:
سلام عزیزم
بله
اگر خدا بخواد.
تشکر...عید شما هم مبارکا.
سلام   خوشبحالتون  چه قدر ارامش بخشه تو همچین شرایطی پناه بردن به حرم امام رئوف   دلم حرم میخواد  پس چرا اقا ما رو نمیطلبه!
پاسخ:
سلام خواهر
امام رئوف یعنی نخواسته اجابت شدی...
ان شاءالله قسمت و روزی شما..
۲۸ تیر ۹۴ ، ۰۵:۵۸ طلبه بانو
خانم جان
ما که مردیم و زنده شدیم!
خوب بعدش چییییییی شد؟!!!! 
پاسخ:
سلام علیکم بانو جان
جانتون سلامت باشه..
بعدش جواب منفی دادم عایا به نظرتون؟!
D:
آخ‌جون آخ‌جون آخ‌جون
داستان شروع شد...
واقعا به همجواری شما به آقا‌امام‌رضا غبطه می‌خورم...
غبطه رو درست نوشتم دیگه نه ؟
مدیونید اگه فک کنید املا ام ضیفه گفتم جو عوض شه :D
پاسخ:
سلام مامانی جان
اگر خدا بخواد.
بله درست نوشتید..
البته فکر کنم D:

۲۸ تیر ۹۴ ، ۱۱:۰۸ یار عبد فاطمه
سلام علیکم خواهر گلم
ممنون از شما.ان شا الله زندگی خوبی داشته باشید
خیلی دوستون دارم
التماس دعا
پاسخ:
و علیکم السلام دوست جان
خواهش میشه.
سپاس گذارم.
ان شاءالله عاقبت همه مون ختم به خیر باشه.
عزیزمی..
سلام خانم 
دلمان برایتان تنگیده بود
انشاءالله که بهتون خوش بگذره این سه ماه
شرایط و تصمیم سختی بوده که الحمدالله از پسش بر اومده بودید
پاسخ:
به به
سلام علیکم سمانه خانم عزیزم
همشهریِ جان
خوبید؟
زهراخانم کوچولو خوبه؟
منم همینطور..باعث و بانیشو خدا هدایت کنه..
:)
ممنونم ان شاءالله.
توکل بر خدا ان شاءالله همینطور باشه.
۲۸ تیر ۹۴ ، ۱۹:۵۳ خادم معصومین علیهم السلام
بسم الله الرحمن الرحیم

سلام علیکم

سادات بزرگوار ان شاء الله سلامت باشید و قلبتان سرشار از ایمان
اگه بیشتر ان شاء الله از تبلیغ هم بنویسید خیلی عالی میشه
التماس دعا
پاسخ:
سلام علیکم خواهر
متشکرم.
ان شاءالله با دعای شما عزیزان.
سلامت باشید الهی.
سعی میکنم ان شاءالله.
سلام بانوجان

بح بح ماشاء الله به شما زوج پاک و خوشبخت شیعه

حیف ک این بلاک آیکن نداره، وگرنه اینجا ی سور وساط عروسی و دست و جیغ و هورا و عشق و قلب . . . . اینا میگرفتیم

الهی بحق مادراطهرتون زیرسایه الطاف مهربان الله و دعای خیرآقا صاحب الزمان کنارهمدیگه و ب اتفاق فرزندان صالحتون خوشبخت و خوش روزی و شادکام سربازی آقا امام زمان رو بکنید و در بهشت همنشینشون باشید و باشیم


التماس دعا نازبانو جان که سخت محتاجی

یازهراء 
پاسخ:
سلام خانوووم
سلامت باشید ان شاءالله.
حیف حیف..منم اینجا هی سرخ و سفید میشدم از خجالت.
اووووووو چه همه دعای خوب.
آجرک الله خواهر.
ان شاءالله حاجاتتون روا باشه.
۲۹ تیر ۹۴ ، ۱۰:۵۹ همسر سید علی
سلام سادات خانم 
خخخخخ 
کلاسور: )
یعنی اینقذه سوال داشتند ؟
خخخخخخخخخوااای من عاشق مدل فکر کردنت شدم: )))))))
پاسخ:
سلام فاطمه جان
آره خیلی بود!
توضیح المسائلو یه دور کردیم به گمونم
:)
خیلی جواب میده!
۲۹ تیر ۹۴ ، ۲۰:۳۴ گمنام گمنامی
سلام بر بانو سادات عزیز...
عیدتان با تاخیر فراوان مبارکـ...
+منزل نو...
ما نیز نقل مکان کردیم اینجا...
ان شاءالله که در خاطرتون باشم...
حدیثــ...
دنیای چادری ها...!:)
یادتون اومد؟
الوعده  وفا اومدیم...
ولی همسنگرای بلاگفایی حتی زمانی که بلاگفا جان سالم بود..نبودند اصلا...خییییییلی دلم گرفت:(...

کربلای ارباب نصیبتون..!

+یازهرا.س.
پاسخ:
سلام علیکم خواهر جون
عید گذشته برشما هم مبارک باشه.
متشکرم.
مبارک شما هم باشه.
بله ..بله..

۳۰ تیر ۹۴ ، ۱۲:۲۴ خادم اهل بیت وشهدا ***
سلام علیکم به به همسنگر قدیمی :)
پاسخ:
وعلیکم السلام خانم
؛)
۳۰ تیر ۹۴ ، ۱۴:۴۷ هدی هدایت
به به
سلام سادات عزیز. چه عجب قدم به چشم بیان گذاشتید:) خوش اومدید و خوش یمن باشه براتون ان شاءالله.
خواهر میخوام یه حرفی رو که مدتهاست تو دلمه بگم. اگر صلاح ندونستید تایید نکنید. میتونم بپرسم خانمی با حجاب و وجنات و مراعات شما که وبلاگ آقایون رو نمیخونه چرا باید لحن برخی مطالبش دخترونه و شیطنت بار باشه و این حس رو به یه رهگذر آقا انتقال بده؟ شما که قطعا حجاب کلامتون در دنیای واقعیت درسته چرا اینجا اونطور رفتار نمی‌کنید؟
ببخشید که ورودتون رو با یه نقد همراه کردم...یه تجدید نظری بفرمایید
پاسخ:
سلام علیکم هدی جان
ای بابا...
ان شاءالله که همینطور باشه.
اشکالی نداره...تو دلتون نمونه بهتره.
حرف شما صحیح هست.
اما بنده خلقن و خلقن(به ضم خاء) همینطوری هستم و طنز هم یک شیوه نگارشی هست که خب الحمدلله تو این زمینه موفق ترم.


با اسم اعظم خودش شروع میکنم.. سلام. خاطراتتون خیلی جالبه. اون قسمتی که گفتید انتظارات ایشون از شما به عنوان شریک زندگی زیاده که خیلی فوق العادس.ایشالا واسه منم در آینده اینطوری باشه. واسه اینهمه شک و دودلی و راه آینده زندگی من دعا کنید. مرسی(**
پاسخ:
سلام علیکم یاسمین بانو
ان شاءالله خدا بهترین ها رو برای شما مقدر کنه.
خوشبخت باشید 
پاسخ:
سلام علیکم
خوبین شما؟
کجایید؟
سلامت باشید ان شاءالله.
۳۱ تیر ۹۴ ، ۱۴:۳۴ سیده حافی
سلام علیکم 
کیف احوالکم بانو...طاعات قبول باشه
آقایه سوال مراسم عروسی تون روچه طوری برگزار کردید!!!

پاسخ:
سلام خواهر جون
خوبی؟
من خوبم الحمدلله.
وبلاگ شما چی شد؟!
عه!
دیر اومدی زود میخوای بری
D:
سلام بانو...
دقت کردین از اونجایی که رد پای شیخ پیدا شده لحن نوشته هاتون بزرگوارانه و مودبانه "تر" شدهه!
خوشبخت تر باشید
پاسخ:
و علیکم السلام و الرحمه
اوهوم...
سپاس گذارم..
;-) 
۰۱ مرداد ۹۴ ، ۱۲:۳۰ ♡بهشـــت زودهنـــگــام♡
چقدر این فیلما رو مردم تاثیر گذاشته
به جای حساس که میرسه تموم میکنن:))

چه انتخاب دقیقی داشتن شیخ بزرگوار...
عزیزم برا مام دعا کنین...
پاسخ:
سلام
خو کیفش به همینه.
ان شاءالله عاقبت همه مون ختم بخیر باشه.
۰۱ مرداد ۹۴ ، ۱۶:۰۹ بانو بهاری
سلام یار شیخ عبد زهرا...
همه سرازیر شدن بیان ...
دلمان تنگ شده بود برای دوستان
پاسخ:
سلام عزیزم
خوبین؟
آره اینجا امن تره بعد اون بازی بلاگفا با ما..

۰۱ مرداد ۹۴ ، ۲۱:۳۵ شوق پـــــــــــــــــرواز
بسم الله...
تاسف که جوونا دارن این چیزی که شما میگیدو دیر بهش میرسن !!!!!
پاسخ:
سلام خانم
کدومش؟
مهمه ها.
۰۲ مرداد ۹۴ ، ۰۱:۳۷ خادم اهل بیت وشهدا ***
بنده رو که یادتون هست ان شاءالله...
نفرمایید نه که ناراحت میشم :-)...

پاسخ:
سعی میکنم یادم بیاد...
صبر کن
آآآآ
یه چیزایی داره یادم میاد..
امممم
نه اون یکی دیگه بود...
D:
۰۲ مرداد ۹۴ ، ۱۹:۲۳ طلبه آینده
سلام خواهر جان
وبلاگم به این آدرس تغییر پیدا کرده
سلام سادات خانوم

به به کم کم بساطو آماده کنیم که عروسی درراه است ؛-)

تبلیغ چه خبر؟همچنان ادامه دارد؟!
پاسخ:
سلام الهه جونی
کم کم دیگه..عجله نکنید.
خبر خاصی نیست..بله همچنان هستیم تو روستا،
سلام علیکم.ببخشید شما کدوم حوزه درس میخونید؟؟من حوزه ثبتنام کردم.بنظرتون کدوم حوزه مشهد از همه بهتر؟
پاسخ:
و علیکم السلام خانم
مگه تو اولویت ها نزدین اسم مدارسو؟
کدوم دوره این سفیران هدایت یا بلند مدت؟
سفیران هدایت رضویه خوبه به نظرم.
بلند مدت هم حضرت نرجس اسلام شناسی حضرت رقیه خوبن.
البته بستگی داره مدرکتون دیپلم باشه یا کارشناسی.
سلام من چند وقتیه با وبلاگتون اشنا شدم واز اولش رو خوندم جالب من راستش نمیدونم ادم مذهبی هستم یا نه؟! یعنی هستم به حجاب اعتقاد دارم چادر میپوشم و... یعنی میخوام بگم از این مدل مسلمونای روشن فکر نیستم حتی پوشیه رو هم دوس دارم !!! براتون خوشحالم وبحالتون غبطه میخورم فقط برای اینکه دیگه نخواستین یه دختر معمولی باشد! اما یه سوال اینکه ایا انقدر سرکوب عید نوروز درسته .. من موافق جشن در ایام عزا نیستم ولی در حالت های دیگه اینکه ادم شیرینی نخره عید دیدنی نره و.... چون در اسلام نیست کمی تعجب اوره راستش عید نوروز یه رسم ایرانی هست واصلا نقضی  برای اسلام نداره راستش ما هم عید نوروز رو جشن میگیریم واجیل میخریم شیرینی میخریم و.. هم اینکه عید غدیر وسایر اعیاد اسلامی البته ما توی شهرستان زندگی میکنیم (یزد) نمیدونم جاهای دیگه رسمشون چه جوریه حتی من داستانی رو سال ها پیش شنیدم که برای پیامبر حلوایا شیرینی یا نمیدونم به هر صورت خوراکی میبرن وحضرت میپرسن چیه میگن این برای سال نو ایرانی هاست ومیگن چه نیکو خوبه و... البته نمیدونم چقدر صحت داره من یا از روی منبر شنیدم یا تلویزیون ومربوط به سال های نوجوونی منه برای همین سوالم اینه این اصرار شما برای این قضیه چیه ؟ اگه مطلبی میدونین خیلی خوشحال وممنون میشم که بگید .بازم متشکرم وببخشید که طولانی شد
پاسخ:
سلام علیکم خواهر جان
چه قشنگ.
خیلی عالیه..
شما لطف دارید.عزیزید.
ادله محکمی در رد نوروز وجود داره حتی احادیثی که درباره نوروز و تایید اون توسط اهل بیت هست بعضا مستند نیست.
به عنوان یک نمونه عرض میکنم خدمت شما که به تفسیر آیه ۳۸ سوره مبارکه فرقان و آیه ۱۲ سوره مبارکه ق مراجعه کنید.
در این دو آیه شریفه خداوند در کنار قوم نوح و ثمود و عاد که پیامبران خود را تکذیب کردند و مورد لعن خداوند قرار گرفتند از (اصحاب الرس) نام می آورد.
حالا اصحاب الرس که بودند و چه کردند که در کلام اهل بیت ذکر شده اند..تحقیقش به عهده شما.
دلایل دیگری هم هست اگر خواستید ذکر میکنم.
سلام
واقعا تصمیم سخت و بزرگی گرفتین بانوجان
 دست خدا یاورتون.
پاسخ:
سلام رعنا جان
میدونی هر کسی تو این شرایط باشه طبیعیه که سخت ترین انتخاب و تصمیم زندگیشو باید بگیره...حالا نه اینکه فکر کنی چون طلبه باشن فرق میکنه...
هرچند که کمی حساسیتها نسبت به این قشر بیشتره..
۰۵ مرداد ۹۴ ، ۲۲:۱۹ بانوی بهار
ووووی یاد خودم افتادم
استرس گرفتم ...
چقد انتخاب کردن سخته :(
ولی خدا را شکر درست انتخاب کردیم ...
الحمدلله رب العالمین
پاسخ:
آره...
خیلی هم پر استرسه
تازه بایدجواب یه قومی رو هم بدی...بجنگی
حرف بشنوی خسته نشی..
الحمدلله رب العالمین.
۰۵ مرداد ۹۴ ، ۲۲:۲۷ نقطه چین تا خدا
سلام خواهری خوبه نقطه چین تا خدام خیلی دلم برات تنگ شده بود. بلاگفا که قاطی کرده اصلا وبلاگ منو باز هم نمیکنه و میگه رمز اشتباهه ناراحت شدم برا وبلاگم دوسش داشتم و الان حسابی هوای نوشتن دارم دلم گرفته برام دعا کن خواهری
پاسخ:
سلام فاطمه جان
خوبی خانم؟
چه خبرا؟
وا؟!جدی؟!
یه وبلاگ نو بساز دوباره شروع کن.
ان شاءالله خیر بوده.
۰۶ مرداد ۹۴ ، ۰۱:۰۱ طلبه آینده
سلام سادات جان
ببخشید با سید حافی کار دارم اگر اشکالی نداره آخه پیامشونو دیدم
با اجازه
خواهر سید حافی کجایی خواهر ازت خبر ندارم دلم براتون تنگ شده
اگر این پیامو دیدی یه سر بیا وبلاگم اگر وقت داشتی....
پاسخ:
سلام
خواهش میکنم...
دوباره سلام .نگفتین کدوم حوزه درس میخونین؟؟
راستی ی میل زدم به آقاتون .به شما نگفتن؟؟
آخه برا شما نوشته بودم.اونموقع که وبلاگتون خراب بود.از شما ایمیلی پیدا نکردم.
باتشکر اگه جواب بدبن.من هنوز منتظرم.
یاعلی
پاسخ:
سلام علیکم
من یکی از همین حوزه های خوب هستم D:
چرا یادمه مدرسه افشارنژاد بودین درسته؟

۰۶ مرداد ۹۴ ، ۱۳:۲۳ شوق پـــــــــــــــــرواز
hamin ezdevajo eshghe pak va pak damani
پاسخ:
بله...
سلام خانمی گل خوبی؟
التماس دعا داریم.
راستی من یه مطلبی به ذهنم رسید در رابطه با اون موضوعی که خواهر هدی مطرح کردند.
با اجازه شما بگم که خوب من فکر میکنم اشکالی نداشته باشه.مثل یک خانمی که کتاب می نویسه یا رمان.خوب بالاخره باید حسش رو توی خاطرات و توصیف فضا منتقل کنه.بالاخره مطلب علمی که نیست.خاطراته.و فکر میکنم احساسات و حالات هم جزو جداناپذیرش هست.
البته این نظر منه.
عاشق اخلاقتم.. :-) :-* 
تکی..یه دونه ای..
پاسخ:
سلام خواهر جپن
خوبی؟
آقا پسریت خوبه؟
عزیزید شما لطف دارید...

۰۷ مرداد ۹۴ ، ۱۲:۴۰ ماه منیر طلبه
سلام خیلی خوشحالم که اینجا اومدم
انشالله خوش  وخرم باشین
التماس دعا
راستی  فایل صوتی وبلاگ قبلی رو خیلی دوست دارم
پاسخ:
سلام علیکم
خوبید خانم؟
کم پیدا هستیدشما کوچولوتون خوبه؟
چی بود فایل؟یادم رفته!
سلام
جاتون خالی الان توجامع رضوی نشستم ودارم مینویسم
خیلی بده آدم دل یه مشهدی رو بسوزونه!!!
حالااونهمه شمامشهدیادل ماروسوزوندین یه بارم ما!
آخی...
خیلی هم خوش آمدیدبه خانه ما ببخشیداونورجواب نمیدم آخه حال ندارم.ممنون ازلطفتون :)

راستی یه سوال!اون برگه هاسوال هاشون بود؟
پاسخ:
سلام
آخ آخ آخ
خووووش بحالت.
الان یعنی دلت خنک شد؟
پس حالا که اینجور شد خیلی خونوکی
D:
بله بله
سلام ممنون که پاسخ دادید راستش تا حالا در مورد اصحاب الرس چیزی نشنیده بودم .جالب بود ...یعنی چون این کار نمادی از اونا وکار ومراسم اوناست اشتباهه ؟ درست متوجه شدم ؟وایا گناه هم هست ؟مقلد اقای سیستانی باقی برای اقای فاضل هستم گفتم شاید لازم بشه ممنون
پاسخ:
سلام علیکم خانم
این سنت در اصل و ابتدا غلط بوده و هیچ حجیت شرعی هم براش نبوده!
بحث صله رحم با این موضوع خلط نشه چراکه صله رحم در همه ایام سال خوب و پسندیده هست.
این همه شهرآرایی ها منزل آرایی ها خود آرایی ها حقیقتا دلیلی عقلی و نقلی براش وجود نداره!
روایت امام کاظم علیه السلام درباره نوروز رو مطالعه کنید،
۰۹ مرداد ۹۴ ، ۱۹:۳۱ بانوی بهار
حسابی همه رو گذاشتی تو آمپاس ها یار شیخ ...
پس کی ادامه اش را می نویسی؟
پاسخ:
عذر خواهم.
منویادتونه؟؟
شما سال بالاییم بودین یا پایینتر؟؟ فامیلتون رو که نمیگین؟
خوب جواب ایمیلمو بدین دیگه؟؟؟

سلام.راستی گفتین یکی از این حوزه های خوب میرین.ولی این حوزه های خوب همه با ازمون هستن.تو نوشته هاتون که میخوندم ، ننوشته بودید که امتحان حوزه دادین وقبول شدید.نوشته بودید با دوستتون همینطوری میرفتین حوزه؟؟
سوالی هم که به میل همسرتون زدم،در مورد استاد خانم بود.که کسیو میشناسین یا نه.تقریبا از قبل ماه رمضان منتظر جوابتون هستم.اگه نمیدونستین لااقل یه پیام میدادید میگفتین نمیدونم.
یا علی
پاسخ:
سلام مجدد
اون موقع حوزه آزاد میرفتم
الان حوزه رسمی میخونم.
آدرس حوزه آزاد میخواین؟
من استاد خانم نمیشناسم حقیقتا.
خب من آی دی شما رو ندارم کاش بعد اینکه وبلاگ درست شد کامنت میزاشتین تا راحتتر جواب بدم ایمیل همسرم با ایمیل من فرق داره فرزانه جان.
۱۰ مرداد ۹۴ ، ۱۲:۰۵ بنده خالقم
سلام ببخشید چند هفته پیش ازتون سوال پرسیده بودم در مورد ورود به حوزه..
فکر کنم سوالم نرسیده یا شایدم نمیشده جواب بدین..
سوالم بدستتون رسیده؟
پاسخ:
سلام علیمم خواهر
بله عذر میخوام دیر شد.
بلاگفا برای من باز نمیشه که بیام وبلاگتون.
آزمپن پذیرش حوزه علمیه شهر خودتون ثبت نام کنید
معمولا همزمان با ثبت نام آزمون سراسری تو همون ایام هست.

۱۰ مرداد ۹۴ ، ۱۲:۰۶ بنده خالقم
سلام ببخشید چند هفته پیش ازتون سوال پرسیده بودم در مورد ورود به حوزه..
فکر کنم سوالم نرسیده یا شایدم نمیشده جواب بدین..
سوالم بدستتون رسیده؟
سلام  با این گفت وگویی که شما با اقاتون داشتید از خودم ناامید شدم   شوهرم حق داشته استخاره بگیره چقدر طرز فکرم خنده دار بوده
پاسخ:
سلام
گفتمتون که...
؛-)
سلام.
دلم میخواست بیشتر باهم آشناشیم.ولی شما جواب سوالامو نمیدین.انگار مایل نیستین.
راستی منم حوزه قبول شدم.واسم دعاکنید.یاعلی
پاسخ:
سلام خانم
خب الان از کجا متوجه این موضوع شدین؟!
D:
هرسوالی که برام معذوریت نداشته باشه حتما جواب میدم.
شما خواهر گلیه منید.
به به.
مبارکه
ان شاءالله موفق باشید زیر سایه آقا صاحب الزمان.
سلام من حدوداً یک سالى هست که دنبال میکنم مطالب شما رو و جالب اینجاست که اصلاً مدل من اینجورى نیست ,مثل شما نیستم ولى نمیدونم چرا واسم جالبه نوشته هاتون به هر حال موفق باشید خانوم جان
پاسخ:
سلام علیکم صبا خانم عزیز
سلامت باشید خواهری...
لطف شما رو میرسونه خانم.
۱۰ مهر ۹۴ ، ۱۴:۵۴ افسر ولایی مهدی(عج)
سلام علیکم. خداقوت؛
لطفا با شرکت در فراخوان "عاشقانه ای به همسرم(1=1+1)" و ارسال خاطرات ارزشی خود از سایت زیر بازدید فرمایید.
khatereh313.blog.ir
لازم به ذکر است از خاطرات شما در این فراخوان استفاده خواهد شد(با ذکر منبع)
ما را در این مسیر یاری فرمایید...
یـ مهدی(عج) ـا

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی