...یار طلبگی و هزار و یک

این همه نقش میزنم از جهت رضای تو

...یار طلبگی و هزار و یک

این همه نقش میزنم از جهت رضای تو

...یار طلبگی و هزار و یک

✿بسمِـ الله اَلرّحمنـِ الرّحیمـ✿

✿وَإِטּ یَڪَادُ الَّذِینَ ڪَفَرُوا لَیُزْلِقُونَڪَ

بِأَبْصَارِهِمْ لَمَّا سَمِعُوا الذِّڪْر

وَیَقُولُون إِنَّهُ لَمَجْنُونٌ

وَمَا هُوَ إِلَّا ذِڪْرٌ لِّلْعَالَمِیـטּ✿
یک روز چشم هایم را باز کردم..دیدم نشسته ام کنار یک طلبه..
روز میلاد آقا جوادالائمه علیه السلام بود.
رواق دارالحجه..
نوشته جاتِ یک طلبه و یار یک طلبه را میخوانید :)

آخرین نظرات
  • ۲۴ دی ۹۷، ۲۲:۰۴ - لیلی بانو
    بله :)
  • ۳ دی ۹۷، ۲۱:۳۸ - بعد مدت ها اومدم دوباره بخونمت
    نوش جان
  • ۲۶ آذر ۹۷، ۰۰:۲۳ - الدوز
    خیلی

برای استادم...

دوشنبه, ۲ آذر ۱۳۹۴، ۱۱:۵۱ ب.ظ

بسم الله الرحمن الرحیم

هوا سرد بود و برفی.

منظم نشسته بودیم روی زمین،کتاب رساله هرکس روی میز کوچک جلواش باز بود.

با حمیده مشغول مباحثه احکام جلسه پیش بودیم.

تقه ای به در خورد...

چادرها روی سر مرتب شدند.

همه ایستادیم به احترام استاد.

لحظه ای بعد حاج آقا یاالله گویان وارد کلاس شدند.

طبق معمول استاد اخلاق هم همراه با حاج آقا داخل میشدند.

کلاس نیم ساعته استاد اخلاق به پایان رسید.من و حمیده مشغول ضبط صوتها بودیم.

از پشت پرده صدای یاالله حاج آقا بلند شد..دوباره چادرها روی سر مرتب شدند.

همه ایستادیم به احترام استاد.

حاج آقا طبق معمول استاد اخلاق را تا دم در مشایعت کردند و خودشان باز به پشت پرده برگشتند.

حالا کلاس احکام داشتیم...

حضور و غیاب توسط حاج آقا صورت گرفت..خانمهای حاضر بله آهسته ای میگفتند.

حاج آقا از یکی دو نفر هم درس جلسه قبل را پرسیدند.

نوبت درس دادن فرا رسید.

حاج آقا گفتند: خانمها حجاب کنند میخواهم احکام وضو را یادتان بدهم.

یادم آمد اولین روزی که پا به آن حوزه گذاشتم...حاج آقا داشتند وسط حوزه استاد اخلاق را کفن پیچ 

میکردند.

ازین دست احکامهای عملی داشتیم...که حاج آقا نشانمان میداد.

حاج آقا نفس عمیقی کشیدند و طبق عادت گفتند یا دلیل المتحیرین و باز یاالله گویان آمدند این طرف   

پرده،یک لیوان آب خواستند...برای اینکه وضو یادمان دهند.

حمیده لیوان آب را گذاشت روی زمین جلوی پای حاج آقا.

حاج آقا عبای قهوه ای شان را تاکرده روی میز گذاشتند...

میگفتند تا الان همه وضوهاتان اگر درست بوده باشد با اسراف آب کارخرابی کرده اید.

صورتشان را وضو دادند...

رسیدند به وضوی دستها...

پیرمرد حاضر نشد آستین قبایش را بالا بزند...از روی آستین دستهایشان را وضو دادند..

هوا سرد بود و برفی...

با همان آستین خیس راهی کلاس درس دیگری شدند...

فاطمه سادات میگفت حاج آقا تمام نمازهای عمرشان را دوباره خوانده اند..پدرش با حاج آقا دوست 

بودند.

شنیدم خودشان یک بار گفتند ما روستایی بودیم و در نوجوانی چوپان...

نمازهای بیابان و کپرهای چوپانی و قدهای خمیده و محل سجده بالاتر و...این شد دلیلی بر

اعاده دوباره نمازهای روزگار نوجوانی...

*سر میزنم به رساله ام...جز این کتاب به کتاب دیگری نمیتوانم رجوع کنم.

مساله به مساله توضیح نوشته ام...فتواهای اختلافی مراجع را نوشته ام..

حدیث نوشته ام...

از احکام تقلید از حاج آقا آموختم تا سر مساله زکات...

و حالا

چند شبی هست که استادم..حاج آقا..به رحمت خدا رفته اند..

جز خوبی ندیدم از ایشان و مریم و خانم اسدی و حمیده و فاطمه سادات و خانم قطبی مدام

پای تلفن از خوبی اش میگویند...

ماندنم در این راه را مدیون حاج آقا هستم...

قطعا فقدان ایشان برای حوزه علمیه خراسان بسیار سنگین 

خواهد بود.

همنشین حضرت سیدالشهدا باشند ان شاءالله.

۹۴/۰۹/۰۲
یار شیخ عبدالزهرا(یار طلبگی و هزار و یک...)

نظرات  (۳۳)

۰۳ آذر ۹۴ ، ۰۰:۱۵ خاتون بانو
خدا رحمتشان کند. و همنشین با اولیاء و اوصیای خداوند.
پاسخ:
سلام 
ان شاءالله.
متشکرم.
۰۳ آذر ۹۴ ، ۰۸:۱۵ مامان دوقلوها
سلام بر سادات عزیزم 
خوبی خواهر جان؟ 
خیلی دلم تنگت شده خواهر. خیلی وقته بی خبرم ازت سادات جان 
ان شا ءالله امام رضا بطلبن بزودی میایم پابوسشون 
پاسخ:
سلام علیکم خانم جان
الحمدلله شما خوبید؟
ممنونم از شما...
آره درگیر جابجایی منزل بودیم،خونه جدید نت نداره هنوز.
به به
ان شاءالله با دل خوش...دست پر برگردید الهی.
سلام.خدابیامرزه استادتون رو.تو زندگی منم چندنفر تاثیر عمده داشتن برای پیدا کردن راه اصلی زندگیم و پابرجا موندن در این راه.

مرجع تقلید داشتن واجبه ؟؟
پاسخ:
سلام یاسمین جان
ممنونم...خدا رحمتشون کنه واقعا استاد بزرگی بودن.
بله واجبه.
*اولین مساله توضیح المسائل.

سلام

نشتن در محضر اساتیدی که شیوه درست زندگی رو بهمون یاد میدن منت بزرگی هست که بر سرمون میذاره...و از دست دادن چنین اساتیدی...ثلمه هست حقیقتا‎:(‎

عرض تسلیت

حمدو صلوات نثار روحشان


پاسخ:
سلام علیکم خواهری
بله...نمیتونم وصف کنم چقدر از ایشون چیزی یاد گرفتم..هنوز صداشون تو گوشمه..
در زمینه بازگویی احکام زبانزد بودن تو مشهد...
خدا بیامرزدشون.
تشکر...
۰۳ آذر ۹۴ ، ۲۰:۵۲ طلبه آینده
سلام سادات مهربانم
بهتون پیامک میدم منتهی فرستاده نمیشه برای همین اینجا میپرسم
اگر مثلا در خانواده ی همسرتون یا یکی از آشناهاتون بخوان از همگی عکس بگیرن شما هم میرید عکس بگیرید یا نه با پوشیه؟ کلا اگر بگن شما هم برای عکس گرفتن باشید واکنشتون چیه؟
پاسخ:
سلام عزیزم
خوبی؟
گوشی من خرابه.احتمالا بخاطر همینه..
به هیچ عنوان در جمعشون شرکت نمیکنم برای عکس گرفتن.
دوست ندارم اصلا.
نه قبول نمیکنم...نه قشنگه نه جالبه!
۰۳ آذر ۹۴ ، ۲۱:۳۸ مَنِ عاشِق خُدام..
سلام علیکم خواهر

ان شا الله.. غم اخرتون باشه..

التماس دعای فرج
پاسخ:
و علیکم السلام خواهر خوبم
زنده باشید...
خدا رحمت کنه تمام اموات رو...
ممنون از شما..
خواهشا فامیلشون رو بگین
حیفه که همچین حوزه ای رو به خاطر حوزه رسمی رها کردین
پاسخ:
شاید خونواده شون دوست نداشته باشن.
آره واقعا حیف بود.
اصلا قابل قیاس نیست...اونجا یه چیز دیگه ست..
البته بعد حاج آقا نمیدونم وضع چطور میشه.
الان تکلیفم چیز دیگه ای شده..ولی اگر روزی مخیر باشم قطعا میرم همون حوزه قبل.
بخش‌هایی از این نظر که با * مشخص شده، توسط مدیر سایت حذف شده است
راستی این حوزه ****** **** رو قبلا معرفی کردین برام
قرار بود حوزه آزاد دیگه که گفتین خوبه هم آدرسش ب میلم بدین
اگ دادین نیومده. ممنون
پاسخ:
شماره حوزه دیگه رو گذاشتم براتون.
نیومده یعنی؟!
دوباره بفرستم؟
سلام
خدا بیامرزدشون
با سیدالشهدا محشور بشن ان شاالله.

به شما هم تسلیت میگم خانوم.
غم بزرگیه...
پاسخ:
سلام
ممنونم خواهر جون
ان شاءالله همینطوره.

۰۴ آذر ۹۴ ، ۰۹:۴۰ همسر سید علی ...
سلام سادات خانم 
خوبی ؟
عه ... اصلا فکر نمی کردم آخر پستت اینطوری تموم بشه ... عزیــــــــزم ... خیلی ناراحت شدم ... ان شالله با سیدوسالار شهیدان مشهور بشن ...
عاقا یعنی انقدر من دوست دارم تو رو اذیت کنم ...شرمنده ها ... با خودم گفته بودم بی خیال ، بنده خانم گناه داره ... ولی خب کرم درونم نتونست بی خیال بشه :))
حالا کرم درونم یه سوال داره ...
فلسفه وجودی این پرده بین طلاب و استاد چی بوده ؟
;)
پاسخ:
سلام فاطمه جان
شکر خدا.ممنون
شما خوبی؟
ان شاءالله متشکرم.
همون فلسفه ارتباط میان نامحرمان هست.
بحثش یه کم ثقیله
:))

۰۴ آذر ۹۴ ، ۲۱:۰۴ خادم معصومین علیهم السلام
بسم الله الرحمن الرحیم
سلام علیکم خواهر

عرض تسلیت به ساحت مقدس ولی عصر به سبب فوت یک عالم دین
ان شاء الله این استاد بزرگوار با اولیاء الله محشور باشند
التماس دعا
پاسخ:
و علیکم السلام خانم
خیلی متشکرم...
ان شاءالله که همینطوره.:
۰۵ آذر ۹۴ ، ۱۶:۲۳ همسر سید علی ...
چقدر غلط املایی دارم ....
مشهور = محشور 
بنده خانم = بنده خدا 
از موقعی که سید رفته ... هوش و حواسم رو هم با خودش برده ... 
همه رو دیوونه کردم از بس در فراغش شعر خوندم ...
:(
ثقیل رو خوب اومدی :)
پاسخ:
دلتنگ نباشی فاطمه جان
طبیعیه خواهر
منم از روزی که اومدم خونه مامانم هرچی غذا پختم سوخته!

سلام
ان شاالله خدارحمتشان کنه
خوش اومدی دوباره بعده ماهها....
تسلیت...
پاسخ:
سلام
ممنونم خواهری...

بخش‌هایی از این نظر که با * مشخص شده، توسط مدیر سایت حذف شده است
خدا را شکر ما خوبیم
بعد از اون همه سختی خدا به وعده اش عمل کرد و روزهای خوش زندگی خودنمایی کردند.

به پاس اون همه دلداری و دعایی که برام کردی دعات می کنم. هرچند نالایقم. ** ****** *** **** *** **** ** ** ** ******* *** ** ***** **** سیده خانم عزیز.

برای منم دعا کن
پاسخ:
خدا رو شکر خواهر عزیزم...
ان شاءالله عاقبت بخیر باشه..
لطف دارین شما.
ان شاءالله....
خدا حفظتون کنه و ان شاءالله سالم و تندرست باشید..
۰۶ آذر ۹۴ ، ۲۱:۱۸ عاشق ولایت
سلام
تسلیت می گم خواهر
واقعاداغ استادخیلی سخته منم استادم را ازدست دادم درک میکنم
پاسخ:
سلام
خوبی خواهر جون؟
ممنونم..
آره یادمه..
.روح همه اساتیدی که از بین ما رفتن و حق بزرگی به گردن ما دارن شاد باشه و متنعم بر سر سفره حضرت رسول ان شاءالله.
سلام
ببخشید همسرتون چرا وبلاگشون رو آپ دیت نمی کنن پس ما سوالات شرعی مون رو از کی بپرسیم؟
شما سایتی رو سراغ ندارین که بتونه سریع سوالاتمون رو پاسخ بده؟

ممنون
پاسخ:
سلام
درساشون سنگینه این ترم
هم اینکه فعلا نت درست و حسابی نداریم.
من عذرخواهی میکنم اگر معطل شدید.
زنگ بزنید۳۲۰۲۰ حرم امام رضا بدون هیچ کدی.
سایت سراغ ندارم.
۰۷ آذر ۹۴ ، ۱۰:۰۷ دختر مسلمان
سلام
تسلیت میگم...
درکتون میکنم سخته غم ازدست دادن استاد :(
با نوشته تون منم غمگین شدم...
پاسخ:
سلام
ممنونم خواهر مهربان
همینطوره...
حلال کنید..
بله اومده ممنون
خدا خیرتون بده
اجرتون با حضرت زهرا
پاسخ:
سلام علیکم
خداروشکر
کاری نکردم..
عاقبت بخیر باشید.
۰۷ آذر ۹۴ ، ۱۹:۵۸ همسر سید علی ...
یار شما هم رفته ؟
عزیییییزم .... پس شما هم مصداق این شعری ...
هوایت را که می کنم ...
نفسم می گیرد ...
از بغض های پیاپی ...
می دونی قرار بود منم برم همه کارهامونم کردیم ولی همه به آقاسید گفتن چون من بار اولمه که  می خوام برم ... چون خیلی شلوغه نمی تونم زیارت کنم و تو دلم می مونه و اون حظ لازم رو نمی برم ... چه می دونم والاع برای همین من رو نبردن .... :(

پاسخ:
سلام
آره...
اینکه سفر کربلاست دلم خوشه...خوشحالم دوباره کربلایی شدن..
بله..دلتنگی هم جای خودش هست..
راست میگن..همینجوریش کربلا اولیا مبهوت هستن..چه برسه به اینکه ضریح ندیده برگردن خونه شون..
ان شاءالله اربعین سال بعد سفر دوم سومی باشه که مشرف میشین خانوادگی...
  سلام ادب به سیده خانوم
از دیشب وبلاگ حضرت آقاتون رو دیدم همش میخوندم.
جالب بود برام.از زندگی روزانه معمولیتون نوشته بودن تا مشاوره.که البته نمیدونستم شما هم وبلاگ دارین.
بعد از مدتی که خوندم،توی گوگل که سرچ کردم دیدم انگار چهار تا آدرس طلبگی و هزار... اومد.پیش خودم گفتم خب دو تاش که طبیعیه.حتما یکیش از بلاگفا بوده.اما چهار تا؟! یکیش عبد فاطمه و اون یکی یار عبد فاطمه.
هر چهار تا رو باز کردم.
اونجا متوجه شدم دونفر زن و شوهرید.که مینویسید.هر دو ابتدا بلاگفا و بعدش بیان.
بعد که وبلاگ شما کشف شد،خوندم و خوندم.
هر دو چه قدر به هم نزدیکید.انگار هر دو وبلاگ رو یک نفر مینویسه.
لذت بردم.
کیف کردم.انشاءالله همیشهدر کنار هم خوشبخت و عاقبت به خیر بشید و فرزندان صالحی داشته باشید.
مطالب وبلاگ هر دو فوق العاده است.
از دیشب دارم میخونم.
بعضی مطالب رو شاید چند بار با نظرات خوندم.
دیشب ساعت 3:30بعد از نیمه شب،گوشی همراهم زنگ خورد و بعدش دیگه نتونستم بخوابم..
باز نشستم پای خوندن مطالب شما.
خیلی برام جالب بود که اینقدر افکار نزدیکی به هم دارین.
الان هم اومدم سر کار و لابه لای کارام خونه مجازیتون رو میخونم.
اما الان که بیشتر خوندم،آشفته شدم.
الان یک حس بدی پیدا کردم.به خودم و زندگیم.
اگر عمری باقی بود،مینویسم براتون.
شدیدا احتیاج دارم کمکم کنید تااین افکار قاطی پاطی و ناراحت کننده ازم دور بشه.
میدونم زمان درس و کار شماست ولی واقعا درمانده ام.
حسابی گیجم.
ببخشید مزاحم شدم.

پاسخ:
سلام علیکم خانم جان
عبدفاطمه نه آجی..عبدالزهرا
:))
آره دیگه بلاگفا به ما وفا نکرد.
شما لطف دارید..عاقبت همه مون ختم به خیر بشه ان شاءالله.
خیره ان شاءالله..
هر وقت دوست داشتین بگین..

بخش‌هایی از این نظر که با * مشخص شده، توسط مدیر سایت حذف شده است
************* ** *** ***** ** ************ ******* *** ** ***** ****** *** ** ** *** ***** ***** **** **** ** **** **** *** ****** ** *** ***** **** ******* *** ****** **** **** **** **** ** *** ***** ***** ***** ****** *** ** ** **** *** ** **** ** ****** ***** **** ****** ***** ***** **** *** ******* *** ** ***** ** *** ******* ***** ** *****
****** ** *** **** *** ***** ****** ***** *** ** ****** **** ***** *** ***** ***** *** **** *** ******** **** ***** *** ********* *** **** **** *** ********* ** *** ****** ***** ************ ****** **** ****** **** **** *** ** ***** * *** ******* *** *** ***** ***** *** *******
**** ***** ** *** ****** ***** ** *** ****** **** *** ** ** *** *** ** ** *** ***** ** ***** *********** *** *** ***** **** *********** ************ ** **** ***** ********* ** ***** **** *** ***** *** ****** ** ** *****
*********** ***** ************ ***** ********** *** **** *** *** **** ** **** **** *** **** ** ***** ** ****** **** **** **** ***** **** **** *** **** ***** ***** **** *** ****
********** *** **** *********** **** *** ** *** **** ***** ***** ** ***** *** ** ****** **** *********** **** ***** ***** * ** **** **** ***** ****
**** ****** ******* ************* *** *** ********* *** ***** **** *** ** ****** ** **************
******** ***** *** *** ** ** ** ** **** **** ******
***** *** ** **** * *** **** *** *** ****
*** *****  ** *** ************ ** **** *** **** ** **** ** ***** **** ** ***** ** **** **** *** *** *** *****
** *** ********* ****** *** *** *** ***** ****
**** *** *** **** ******* ********
**** **** ******
*** *** *** ****** * *** **** ** ***** ***** ****** ***
******* ** **** ** *** ***** ** ***** **** **** **** ********
**** *** ** *** **** ***** **** ** ** **** ***** **** *** ***** ***** ****
**** *** ***** ** **** ** **** **** * *** ***** **********
***** **** **** **** * ***** ** *** ******** ***** **** ****
*****

پاسخ:
سلام علیکم
اشکالی نداره..این حالتا ممکنه برای هرکسی پیش بیاد.
۱-راه ثابت شدن نجاست چندتاست یکیش اینه که یقین داشته باشید پاتون نجسه.
اصلا به حالتاتون توجه نکنید..چون نجاستی در کار نیست.
۲-هر نجاستی بلااستثنا با آب کر پاک میشه..قطعا نجاست اون موضع هم همینطوره.
۳-معمولا اینطور نیستن آدمای دیگه..ولی اگر حس کردین خب چک کنید اگر نجس بود تطهیر لازم داره وگرنه پاکه دیگه.
۴-بله نجسه..اگر باسوزش و درد باشه.اگر خودتون بکنیدش نجسه..مثلا انگشت من پوست پوست میشه خودم پوستاشو بکنم نجسه.
البته اگر خودش بدون درد کنده بشه مثلا موقع حموم رفتن یا لباس درآوردن نجس نیست.
۵-توضیح المسائل مرجعتون یا کتاب فقه آقای فلاح زاده.
*فقط باید یقین به نجاست داشته باشید.
۰۹ آذر ۹۴ ، ۱۹:۰۷ همسر سید علی ...
بخش‌هایی از این نظر که با * مشخص شده، توسط مدیر سایت حذف شده است
سلام 
رمز پست رمزی رو نداده بودم به شما ؟
*** *** تقدیم به شما 
****
پاسخ:
سلام
میام ان شاءالله
ممنون.
ببینید من پرسیدم گفتن  اگه پوست با سوزش و خون کنده بشه نجسه
و اگه با یه دردی که نشه اسمشو درد گذاشت اصلا(کسی درد حسابش نکنه)و فشار بینهایت اندک کنده بشه پاکه
1.شما هم منظورتون همینه؟؟نه من خودم پوستش رو نمیکنم ..مثلا به چیزی برخورد کنه یا...
2.مثلا یه بار پوست پام با درد کنده شد موقع راه رفتن پرسیدم گفتن نجس نیست
3.اون طور که من فهمیدم ملاکش سوزش و ایناس نه یه دردی خفیف و اینا

پاسخ:
سلام
ببینید مراجع میفرماین پوستی که وقت جدا شدنشه یعنی با کندنش دردی حس نمیکنید نجس نیست یعنی اون پوست روح نداره.
بله پاکه..
خب خودتون نکندینش خودش جدا شده.
ملاک تمام مراجع پوستی هست که موقع کنده شدنشه البته یه اختلافات جزئی هم دارن مرجعتون کدوم آقا هستن؟
حالا اگه خودم بکنم ولی سوزش و خونی در کار نباشه فقط همون حالاتی که گفتم باشه بازم نجسه؟؟؟؟
فکر میکنم پاک باشه هااا....یه فشاار خییییییلی اندک ..یه درد خییییییییییییییییییلی اندک
پاسخ:
پاکه خواهر جون.
در مورد مورد سه همیشه وظیفه چک داریم؟؟؟الان من دیروز  این احساس رو داشتم ولی بهش اهمیت ندادم الان که رفتم دسشویی همه جام اب ریختم ولی یادم نبود که با دستم هم تمیز کنم
یعنی در مورد مورد 2که گفتید هر نجاستی بلااستثنا با اب پاک میشه..حتی بدون دخالت دست ؟؟؟
پاسخ:
نه خب میگید حس کردین میگم خب چک کنید تا مطمئن بشید.
خوب کاری کردید اهمیت ندادین.
منظورم اینه که آب کر تطهیر کننده هست..ولی در شست و شوی لباس بعضی مراجع نظراتشون متفاوته.
مثلا فشار رو لازم میدونن بعضیا لازم نمیدونن.
درهرصورت این آبه که تطهیر میکنه دست کشیدن به تنهایی که پاک کننده نیست.
و آب در صورتی تطهیر میکنه که عین نجاست باقی نمونه...پس خواه ناخواه بایداز دست کمک گرفت.
۱۲ آذر ۹۴ ، ۰۱:۱۳ مامان س و ح
سلام عزیزم
پایام من اومده ؟

من همون مامانی هسم
پاسخ:
سلام مامانی جون
نه پیامی نیومده!
میشناسمتون...س و ح کوچولو..
:))
۱۲ آذر ۹۴ ، ۱۴:۱۸ همسر سید علی ...
بابا زن عرب که خوبه :))))
من صدای مرد عرب رو که شنیدم گفتم داعش سرش رو بریده فردا کادوپیچ شده می فرسته دم خونمون ...
:|
بهش زنگ زدم می گم کی میای ... می گه فعلا که شلوغه کاظمین هم می خوایم بریم ... معلوم نیست ...
می خوام باهاش قهر کنم ... انگار نه انگار من این گوشه دنیا دلتنگشم ... خب پیاده روی کردی ، زیارت کردی برگرد دیگه ... والاع ...
اصلا باهاش قهرم دیگه 
:(
پاسخ:
زن عرب؟!
وامصیبتا
وا غربتا
خخخخ
هههههه
D:
خدا نکنه ان شاءالله بسلامتی برگردن.
آره اخبارم مدام میگه مرز شلوغه.
حیفه این همه راه رفتن کاظمین نرن...
میان دیگه ان شاءالله.
سلام...مرجعم حضرت اقا هستن

پاسخ:
سلام
مطابق نظر حضرت آقا
۱- پوستی که موقع افتادنش هست اگرچه خودتون اون پوست رو جدا کنید پاکه.
۲-پوستی که موقع افتادنش نیست و از بدن جدا کردینش بنابراحتیاط واجب باید ازش اجتناب کنید،
یه سوال دیگه هم دارم...من موقعی که لپ تاپ جلومه یا موقع درس خوندن همش احساس میکنم موقع نفس کشیدن یه چیز قرمز از بینی م میفته رو صفحه؟؟
چیکار کنم؟؟خون در نظرش بگیرم؟؟

پاسخ:
نه هرگز!!
چرا باید خون در نظر بگیرینش؟!!!!!
دارین میگین احساس میکنین!
باید یقین داشته باشین که خونه..
1. حتی اگه با اندکی درد باشه؟نه درد ان چنانی نه سوزش نه خون
2..ازکجا بفهمیم یه پوستی موقع افتادنشه؟
هیچی
خودم میدونم حساسم بیخیال اصن جواب هم ندین
بیشتر دوستام حتی همینم که این اگه با سوزش کنده بشه نجسه هم نمیدونن حالا من...

اخه مثلا چی میتونه باشه غیر خون؟؟؟
پاسخ:
۱-پاکه ولی احتیاط واجبه که ازش اجتناب کنید.
۲- آویزونه..با کندنش هیچ درد و سوزش و خونی نداره.
خب چون دوستاتون اشتباه میکنن و سهل انگاری دارن دلیل نمیشه بگیم کارشون درسته و کار ما غلط ولی نباید دچار وسواس بشیم..این مضره.
گاهی پیش اومده برام که یه قطره آب رو مانیتور افتاده قرمز دیده شده یقینا خون نیست و احتمالا تاثیر نور مانیتوره..
یقین کنید خون نیست..کار نداشته باشین چیه.
بخش‌هایی از این نظر که با * مشخص شده، توسط مدیر سایت حذف شده است
** ** *** **** ***
**** ****** *** *********** **** *** ****
******* ** *** **** **** *** *** *** * **** ***** ** * **** ***** ** *** ** ** ***** * ****** ***** ** ** *** **** *** ** **** *** ********* **** **** *** ***** *** ** **** ** ****** *** ** **** *** ***  ************************ **** ** **** *****
***********
*** ****** *** **** ** ***** ** ***** * ***** ****** *** **** *** * **** **** **** *** **** *** ****** ***
*** *** ** **** **** *** *** ****


** *** **** *** ****** ** **** ** ****** **** **** **** ************ *** ** *** ********** **** **** **** ***** ***** *** ******* **** **** ** ***** ******* ***** ***** * **** ** ******** ** ****** *** *************** *****

** ***** *** ***** ** *** ** ** ****** *** ***** ***** ** *** **** **** ***** ******* ** ************ ***** ***** *** **** ***** ***** ***** ** ******* *** **** ***** ********* ** *** ***** ***** ***** ** ****** *** ** **** **** *** ****** *** ** ***** ** ****** *****
**** **** **** ***** ****** **** *** ***** *** **** ***** ** ** **** ** **** * **** **** **** ** ** *** ** ******* **** **** * *** ** ****** **** ******** ** ** ***** ***** ** ***** * ******
*** **** **** *** *** **** **** ***** **** ***** ***** **** ** ** ** * **** **** *** *** *** *** ** ****** **** * **** *** *** ** ** ****** **** ** **

**** ***** ****** **** **** **** *** ***** ***** ******** **** *** ***** *** ** **** **** ********* *** ***** *** ****** **** *** **** *** **** ** ** ************ *** ** ** *** *** *** ****** **** ** ******* **** ** *** *** *** *******
**** **** ** ** **** ** **** ***** ** ** *** ***** * ** ****** *** ** *** *******
****** **** *** ** *** ***** *******
** **** *** ***** **** *** ******
** ****
**** *** ****** **** *********** ***** **** ** **** ** ****************** ****** **** *** ** * **** ** ****** ** ** **** ***** *** **** ** ** ******* ****** ** ** ******

پاسخ:
سلام
۱-با توجه به نظر مرجع شما...اگر غیر عمد و خود به خود پوست نازکی از بدن کنده بشه اون پوست طاهر و پاک است.
و اگر پوستی عمدا کنده بشه: الف) با درد و سوزش نجس است.     ب) بدون درد پاک است ولی بنابر احتیاط واجب باید ازش اجتناب بشه.

۲-در صورت نبودن عین نجاست..پاکه..خیلی عذر میخوام قیر که نیست خواهر بگیم با آب کر برطرف نمیشه! پاکه خانم جان.

۳-خیالات و احساسات شما دال بر صحیح بودن موضوع نداره..فقط باید یقین کنید.
بر فرض نجس شدن با ادرار نیازی به حمام رفتن نیست..

۴- نه براتون مهم نباشه..اگر یقین دارید خون نیست.در قبال اعضای بدنتون مسئولید مبادا اذیتشون کنید با وسوسه و ظن و خیال...

۵-تا الان که هرجا به حساتون اعتماد کردید به مورد صحیح و قابل رجوعی بر نخوردیم..
بهش اعتنا نکنید خواهر..

مورد سه و پنج فقط باید یقین کنید عزیزم..احساستونو بذارید کنار.
*بر شما واجبه که وسواس رو ترک کنید.تو مسائل دینی نه افراط جایزه نه تفریط.

اسلام دین سهلیه..چرا سختش میکنید؟!
خودتونو عذاب میدین؟
توی احکام داریم اگر به نجاست یقین داشتید اون شی نجس هست..اگر شک به نجاست داشتید اون شی محکوم به طهارت و پاکی هست.
این حکم خداست و وسواس هم از جانب شیطان هست..
وقتی خدا میگه محکوم به پاکیه چرا اصرار دارین بگین نجسه؟!
امام خمینی میفرمایند:شخصی که وسواس داره جایز نیست به شکهاش اعتنا کنه.

امیدوارم به جواب رسیده باشید.


سلام عزیز دل پس برا همین حوصله نداشتید   خدا رحمتشون کنه با خوندن این نوشته ها میخوام برم دنبال دبیر دین و زندگیم واقعا مدیونشونم چون مهم ترین تصمیمهای زندگیم رو با توجه به حرفهای ایشون گرفتم
پاسخ:
سلام
خدا نگهدارشون باشه...
چقدر غم انگیز ...
.
.
.
من حقیقتا نمیتونم داغ استاد رو تحمل کنم ،
واقعا نمیتونم ...

پاسخ:
سلام عزیزم
خدا به اساتیدت عمر باعزت عنایت کنه...
منم خیلی دلتنگت بودم،دیگه هم تو وبت ننوشتی!
خدا رو شکر همسرت راضی ان.
میدونی من همیشه چه رستوران باشه یا جاهایی که نشه جدا بشینم گوشه سفره میشینم حتی گاهی مجبور میشم یه کم پشتمو به بقیه کنم.
دیگه الان همه میدونن شرایط منو.
تبلیغ که رفته بودیم خیلی این قضیه برام سخت بود.
آخه مردم غریبه که نمیدونن ما چطوری هستیم!
مثلا وقتی وارد خونه شون میشدیم تعارفم میکردن برم کنار آقامون بشینم میگفتم نه آقایون پیش هم باشن بهتره شاید بخوان حرفای مردونه بزنن.
اونوقت ما اینور پذیرایی شون میشستیم،بعد خانوم خونه که میرفت مقدمات شام یا نهارو فراهم کنه منم به هوای اینکه کمکش کنم میرفتم تو آشپزخونه و دیگه بنده های خدا سفره ها رو زنونه میکردن.
یه کم باید خجالت نکشی....
من میدونم تو مهمونیا خجالت میکشه آدم ولی حالا که تازه عروسید بذار برای همه جا بیافته سبک زندگی شما..
من تلگرام ندارم آجی...عذر میخوام.

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی