...یار طلبگی و هزار و یک

این همه نقش میزنم از جهت رضای تو

...یار طلبگی و هزار و یک

این همه نقش میزنم از جهت رضای تو

...یار طلبگی و هزار و یک

✿بسمِـ الله اَلرّحمنـِ الرّحیمـ✿

✿وَإِטּ یَڪَادُ الَّذِینَ ڪَفَرُوا لَیُزْلِقُونَڪَ

بِأَبْصَارِهِمْ لَمَّا سَمِعُوا الذِّڪْر

وَیَقُولُون إِنَّهُ لَمَجْنُونٌ

وَمَا هُوَ إِلَّا ذِڪْرٌ لِّلْعَالَمِیـטּ✿
یک روز چشم هایم را باز کردم..دیدم نشسته ام کنار یک طلبه..
روز میلاد آقا جوادالائمه علیه السلام بود.
رواق دارالحجه..
نوشته جاتِ یک طلبه و یار یک طلبه را میخوانید :)

آخرین نظرات
  • ۲۴ دی ۹۷، ۲۲:۰۴ - لیلی بانو
    بله :)
  • ۳ دی ۹۷، ۲۱:۳۸ - بعد مدت ها اومدم دوباره بخونمت
    نوش جان
  • ۲۶ آذر ۹۷، ۰۰:۲۳ - الدوز
    خیلی

66-دختر بی هنر!

چهارشنبه, ۱ مهر ۱۳۹۴، ۰۸:۰۴ ب.ظ

بسم الله الرحمن الرحیم

همه جمع شده بودند خانه ما،خاله ها دو سه تا از دایی ها عمو جواد و آقا بزرگها.

از طرف آنها هم پدربزرگ مادربزرگشان بودند و خاله و همسرشان و خانواده خودشان.

آمده بودند قرار عقد و عروسی بگذارند و به قول مشهدی ها کاغذ بنویسند.

خانمهای طرف ما توی آشپزخانه چپیده بودند.

همسر خواهرم پذیرایی میکرد.

صدای همسر خواهرم حین پذیرایی می آمد:

-حاج آقا بفرمایید آخرین شیرموز مجردیتونه!

-حاج آقا آخرین شیرینی رو هم میل کنید!!

-حاج آقا آخرین....

به خواهرم گفتم؛ فریده سادات آقای ما رو کلافه کردین با این خنک بازیتون!

:))

مشت و لگدها حواله ام شد...از جانب دخترخاله ها...خاله مرضیه هم مثل وقتهایی که خیلی ناراحت میشد لبهایش را

آویزان کرد به این معنا که حیا کنم!

:))

جلسه رو به اتمام بود.توافقات صورت گرفته بود...

همه خانمها جمع شدند توی اتاق من.

خاله و مادربزرگشان میخواستند هلال ماه را رویت کنند!!

D:

خاله زهرا صدایش را صاف کرد و با حجب و حیایی که فقط مختص به ننه و سه دخترش هست خطاب به 

مادر آقا گفت: حاج خانم همین اول کاری ما میخوایم یک اعترافی بکنیم....

ما میدانستیم چه میخواهد بگوید!

خیلی حرصم گرفت..خجالت کشیدم خب!

حالا چه وقت گفتن بود !

خاله گفت: دختر ما نه آشپزی بلد است نه خانه داری...بی هنر بی هنر است!

:((

همه زدند زیر خنده.

مادر آقا گفت؛ اشکالی نداره خانم من هم خودم اولش بلد نبودم آشپزی کم کم یاد گرفتم.

مادربزرگشان هم با خنده گفتند؛  رستوران عمو عباس حاج آقا نزدیک است غصه نخورید.

آخ جااااانی همه اهل حال بودند پس..

ان شاءالله ادامه دارد...

------------------------------------------------------------------------------------------------

+  بیستون دیشب به چشمم جاده ای هموار بود...ابن سیرین را خبر کن خواب شیرین دیده ام

پ . ن : بوی پیراهن خونین کسی می آید...

این خبر را برسانید به کنعانی ها...

۹۴/۰۷/۰۱
یار شیخ عبدالزهرا(یار طلبگی و هزار و یک...)

نظرات  (۴۲)

۰۱ مهر ۹۴ ، ۲۱:۱۸ 🍁عارفه الزهرا🍁
سلام علیکم خواهر..
اخییی عزیززززززم ...
پاسخ:
و علیکم السلام و الرحمه
عارفه زهرای گل
:)
خداروشکر که به اون چیزی که تو دلتون بوده رسیدید. درباره مهریه هم بگم:من اگه قرار باشه روزی ازدواج کنم حتی اگه همون 114 تا هم پیشنهاد بدم احتمالا جنگ راه میفته. امان از بی فرهنگیهایی که بین مردم ما شده فرهنگ.
پاسخ:
سلام یاسمین جان
خوبین؟
کم پیدایین کوجاین؟!
ان شاءالله عزیزم به همین زودیها..
سعی کن آرامش خانواده رو حفظ کنی.
خدا ارحم الراحمینه برای مهریه بالاها هم برنامه داره.
:)

خیلی دعام کنید...

از شهر برادر بزرگوار امام رئوف دارم هجرت میکنم به شهر خواهر بزرگوارشون...البته هجرت علمی...

انقدر این روزا بدشدم که واقعا خجالت میکشم از اینکه میهمانشون دارم میشم...

برای دلم خیلی دعام کنید سادات خانم...خیلی ...

پاسخ:
سلام علیکم
الحمدلله هجرت علمی هست...
ان شاءالله درهای علوم الهی به روی شما باز میشه با این هجرت..
موفق باشید..

سلام  از خداشونم باشه دختر به این گلی  نصیبشون شده
پاسخ:
سلام
آفففرین
ممنون که فامیل عروسی آجی
D:
۰۲ مهر ۹۴ ، ۰۰:۰۷ خانم آقاش
سلاااام خواهری
خوبی؟ عید قربانت مبارکککک. :))
اگه بدونی امسال چقدر شوق و ذوق و برنامه دارم واسه عید غدیر!!
اولین باره ها.مدیون خودتم اینو..یادمون دادی بزرگترین عیدمون عید غدیره..
حیف که گذشت غدیرها پشت هم و قدر ندونستم..
عشق مولا و فرزندانشون بدجوری تو قلبم شعله ور شده..بیقرارم..چه میشه کرد؟
شوق دیدار دارم..خواهر مقرب دعام کن..نمیتونم حالمو توصیف کنم..به یادم باش حتما تو عید غدیر..
پ.ن : D:  پسریمون وعده لباس نو گرفته واسه عید..تزئین و مهمونی و...هیچی دیگه با همین سن کمش همش منتظره عیده..

پاسخ:
سلام علیکم خواهر جونی
الحمدلله
شما خوبی؟
عید شما هم مبارکا..صد عید به این عیدا ان شاءالله.
راست میگین؟
خدا رو ششششکککککرررر
ان شاءالله دلتون زنده باشه همیشه به نور اهل بیت.
چه شبها که زهرا دعا کرده تا ما همه شیعه گردیم و بی تاب مولا..
الحمدلله.
الهی خدا حفظش کنه..
ان شاءالله عید خوبی میشه براتون.
پر خاطره..
۰۲ مهر ۹۴ ، ۰۰:۰۹ خانم آقاش
راستییییییی خیلی خانوادگی باحالین...
بامزه تعریف کردی.. ؛)
از اول هوای آقاشو داشته :)) ناقلا.. 
پاسخ:
خونواده ما معروفن به خونواده قشنگه
D:
ای بابا...
؛)
۰۲ مهر ۹۴ ، ۰۹:۲۵ بانوی گمنام
:))
چقدر خوب
پر از حس خوب بود این پست
آخ اخ اخرش به خیر گذشت
پاسخ:
سلام علیکم بانو
عید شما مبارک
ان شاءالله عاقبتمون بخیر..
۰۲ مهر ۹۴ ، ۲۱:۱۳ بانوی عاشق
سلام خواهر گلم
بلی وب قبلی تون میومدم ... :)
دوست دارید عکس رو بردارید اشکالی نداره ; )
التماس دعا
+لینک شدید ! >__<
پاسخ:
سلام عزیزم
سپاسگذارم...
لطف کردید.
حاجاتتون روا ان شاءالله،
سلام اجی جونم عیدتون مبارک  ما همیشه فامیل شما هستیم
پاسخ:
سلام خواهر
خوبین؟
خیلی برزخ بودم این ایام.
شما تاج سرید خانم.
سلام سیده خانوم!!

بارک الله به خالتونD:
خوب کاری کردن اتفاقا!این طوری سطح توقعات هم میومدپایین دیگه کسی ازتون انتظاری نداشت:d

من اینجایک اعترافی میکنم!!باوجوداینکه مامانی بسیارهنرمنددارم که دستپختشون زبان زد فامیله بنده....فقط روشن کردن زیرغذارو بلدم ولاغیر!!!

حتا نیمرو!!!!
یه باربرای داییم درست کردم اونقدرداغون بود که هنوزلب به نیمروئه نزده قیافشودید کلی دادوبیدادکرد سرم این چیه درست کردی!!
فک کنین دایی ایرادبگیره دیگه چی بوده؟؟؟؟!!!O.o
پاسخ:
سلام الهه جان
آره حرف شما درسته..
سطح توقعات در حد نیمرو اومد پایین
(:
خدا حفظشون کنه بح بح..
وقتش که شد خواستی بگم خالم بیاد صاف بذاره کف دست اوووونااا
؛-)
میتونم نیمروتو تصور کنم...
)):
۰۳ مهر ۹۴ ، ۲۲:۲۲ مایده جان اصفهانی خادم الزهرا

سلاااااااااااااااااااااااااام بر یار شیخ

 

نامرد کجا میزاری میری هی؟

 

خوبی؟سلامتی؟

 

چه خبرا؟

 

آقا منم وارد عرصه ی طلبگی شدم...تبریک یادت نره نثارم کنی...

 

ادامه داستان رو من بگم؟؟؟؟؟ ههههههههههههه

 

پاسخ:
و علیکم السلاااااااااااام بر مائده جان اصفهانی
احوال شوما؟
خوبی آجی؟
الحمدلله خوبم..
سلامتی
شما گذاشتی رفتی خبری نبود ازت وبتو پوکوندی کلا!
طلبه شدی؟ الحمدلله خداروشکر موفق باشی ان شاءالله.
خیلی خوشحال شدم برات..الحمدلله دوستهای نتی من همه شون عالمه و فاضله هستند.
هیییییسسسس به کسی نگیا..
D:
+الکی مثلا ادامه داستان خیلی هیجانیه!!!!
۰۵ مهر ۹۴ ، ۱۳:۳۱ احلام (زوج شیعه)
برگشتم. تشریف بیارید خوشحال میشم
پاسخ:
سلام علیکم
چشم ان شاءالله.
۰۵ مهر ۹۴ ، ۱۷:۴۳ خاتون بانو
چه مادر و مادربزرگ خوبی داشتن.:)

پاسخ:
سلام علیکم
بله الحمدلله
سلامت باشید شما.
۰۶ مهر ۹۴ ، ۰۷:۵۱ بیا ، مرا سر به راه کن .
سلام سادات جان
خوبید ؟
دارمممم کامل هنرمند میشم تو خوابگاه
راستی یادم رفته به شما گفتم که کلاسهای دانشگاه تفکیکه ؟؟
پاسخ:
سلام عزیزم
الحمدلله
چه خوب حداقل مثل من ضایع نمیشی
:))
نه نگفتی.
چه عالی.اینطوری خیلی بهتر شد برات.
موفق باشی همیشه.
سلام
واقعا از ته دلم بتهون حسودیم میشه
من 22 سالمه و فرزند جانبازم
خواستگارهای زیادی دارم (حداقل هفته ای یه دونه)
ولی هیچ کدومشون رو دوست ندارم چون من عاشق ازدواج با یک طلبه ام
تا حالا فقط یه دونه خواستگار طلبه داشتم که متاسفانه قدشون از من کوتاه تر بود
نمی دونم چرا دارم اینجا درد دل می کنم ولی خیلی خیلی براتون آرزوی موفقیت و خوشبختی می کنم . خدا خیلی دوستون داشته.
برای من هم دعا کنید تا به خواسته ام برسم.
پاسخ:
سلام خواهر
من ارادت زیادی به جانبازان و اصحاب الشهدا دارم.
ان شاءالله خدا پدرتونو حفظ کنه.
ان شاءالله به خواسته دلتون برسید و هرچه از خدا میخواید و صلاحتونه همون بشه ان شاءالله.
اگر لایق باشم براتون دعا میکنم.
سلامت باشید الهی.
سلام خانمی احوالت خوبه
من هم تسلیت می گم این مصیبت عظیم رو خدا ال سعود رو لعنت کنه
راستی من این ادرس جدیدت رو هرکار کردم تو وبلاگم ذخیره نشد چه کنم؟
پاسخ:
سلام خواهر جان
الحمدلله
شما خوبید؟ چغک کوچولوها خوبن؟
نه ثبت نمیشه.مشکل دارن باهم
;-) 
۰۶ مهر ۹۴ ، ۲۰:۵۷ ♡بهشـــت زودهنـــگــام♡
آخ عزیزم الهی بگردم
چه خانواده ی دوماد پایه ای؛ دم همشون گرم

لعن الله آل سعود..
پاسخ:
سلام
خوبی خواهر؟
چون عروسشون خوب بوده دیگه
:-) )

فعلا که علی الحساب بوی غدیر میاد....

عیدتون مبارک

پاسخ:
سلام علیکم
عید غدیر...دیگه خیلی دیره برای تبریک گفتن
فعلا که علی الحساب بوی عاشورا میاد آجی....
سلام سید عزیز عیدت مبارک
التماس دعا
پاسخ:
سلام محدثه جان
حاجاتت روا خانم.
سلام.حالتون چطوره؟

میدونم که هیچ مرجع تقلیدی اختیار اینو نداره که واجب خدا رو حروم اعلام کنه اما بنظرم مردم خودشون باید حج رو یه مدت تحریم کنن چون حفظ کرامت انسانی واجبتر از حج رفتن.
تجاوز و تحقیر و هر کار زشتی که آل سعود انجام میدن در واقع تعدی به حقوق تک تک انسانهاست
پاسخ:
سلام 
ممنونم یاسمین جان
مردم هم چون مقلد هستند باید چشمشون به دهان علما و مراجع باشه.
چه بسا هدف آل سعود هم همین تحریم حج از جانب خود ایرانیها باشه.
سلام
ببخشید وبلاگ همسرتون خیلی وقته که آپ دیت نشده ، مشکلی پیش اومده؟
من یه سوال تو قسمت مشاوره براشون فرستادم ، خیلی وقته ، خیلی هم به جوابش احتیاج دارم ، موندم چکار کنم؟ الان چند روزه هی می رم تو وبلاگشون می بینم خبری نیست ، حدود یه هفته ای میشه، کاش حداقل مشاوره ها رو آپ دیت می کردن و پاسخ میدادن ....
پاسخ:
سلام علیکم
نه درگیر جابجایی و اسباب کشی بودیم.
خونه جدید هنوز نت نداره.
میگم بهشون.
سلام گلی خانوم
منم اومدم  بلاگ
منم لینک کن بوس                                                          
پاسخ:
سلام عزیزم
بسلامتی
چشششششم
میشه اون حوزه آزاد ک قبلا می رفتین برام 
آدرسش میل کنین.
اونی ک رو زمین می نشستین و اساتید اقا پشت پرده.
ممنون
پاسخ:
سلام علیکم
فرستادم اومده؟
سلام

این دوستام بیچارم کردم....کلاشدم کارشناس مسائل اعتقادیشون...هوففففف
بعدجالبه که هیچوقتم حرفای منوقبول نمیکنن!!!
فقط خوبیش اینکه اطلاعات خودم میره بالاتر:)
الانم یه مدته دیگه کاسه صبرم لبریزشده میخوام برم حسابی باهاشون دعبا کنمD;
ولی میترسم درست نباشه.
مدرسه بهمون یه قرآن داده که قسمت بندیه.نمیدونم دیدین ازینایانه
هرآیه یاچنتاآیه که راجع به هرموضوعی باشه بالاش یه تیتربراش زده.همون عنوان!
بعدیکی از همین دوستان یه روزداشته ورق میزده یهویه تیتردیده که نوشته بوده"برتری مردان نسبت به زنان"اصن دیگه معنی اون آیه رو نخونده فقط همونودیده حالااومده کلی شاکی که این یعنی چی!
من کلایه مدته اصن دیگه باهاشون ازین بحثا نمیکنم...اگه سوالی داشتن تاجایی بتونم جوابوبراشون پیدامیکنم.ولی الان دیگه تصمیم گرفتم همین کارم نکنم.
تاحالاام هیچکدوم از سوالاشونم بهم نچسبیده!اکثریتشونم خودش نیاز به بحث داشته که گفتم خدمتون پذیرفته نمیشه!!یعنی نمیخوان که بشه!!هوفففف واسه همینم دیگه حوصلم سررفته امروزم بهشون گفتم دیگه ازمن نیاین سوال بپرسین
بعدگفتن نه ماکس دیگه رو نداریموازین حرفا!
دفه دیگم این بحثاروکشیدن وسط به من هیج ربطی نداره!!
دنبال اینم که یکیوبهشون معرفی کنم که هم سرش بشه مث من نباشه هم اینکه دست از سرکچل من بردارن!!!!!
یبارم شمارومعرفی کردم منتهی چون گفتم مجازیو بایدبری بنویسی براشونوازین حرفا گفت باشه بعدکنکور!!
حالااصل حرفم این بود:این آیه ای که یکیشون گفته34سوره نساء
اگه یه جواب خیلی خیلی کوبنده وبیش از حدقانع کننده بهم بتونین بدین که ممنون
نشدم زیادمهم نیست لااقل دیگه من حرف نمیزنم تازه همینم براش مینویسم میدم بخونه...!بعدشم تلاشمومیکنم یکیوبهشون معرفی کنم حسابیم اتمام حجت میکنم که توی این زمینه ها(اعتقادی وشبهه و...)کارشون به کارمن نباشه!!هوففف
الان دارن میفهمم چقدکارشماهاسخته واقعاسخته
ولی یه خوبی داره اونم که اطلاعات ودانشتون زیاده بالاخره طرف یه چیزایی بارش میشه!

آخ همون موقعی که قضیه اون آیه پیش اومدمنم اون بحث همین که میگن خانومهاناقص العقلنوبعدبعضیام میگن اگه نیستن پس چراحضرت علی توی نهج البلاغه گفتن و....پیش کشیدم که از اون به این برسم.
بقیه زیادبهم توجه نکردن ولی یکی از دوستام که این خدیثودیده بودحسابی شاکی شد که آره بگومن میخوام این قضیشو بدونم ومنظورحضرت چی بوده وازین حرفا!!
حالامنم تابستون که مشهدبودیم یه حاج آقای باحالی اینوقشنگ برامون روشن کرده بودن،آماده توجیح بودم.حضوری نشدوتصمیم گرفتم پیامی براش توضیح بدم.احساس کردم اینطوری بهترم هست!!آخ آخ همچین توجیح کردم که خودش که هیچ خودمم کیف کردم....اصن یه وضی!!اونقدکه هرچن وقت یه بارمیرم سراغ پیاماحرفای خودمومیخونمD:
اینم مدیون اون حاج آقای باحالم:d
وااااای چقدحرف زدم!!
ببخشید:)
پاسخ:
سلام
چه خوبه همین که بهت اعتماد دارن ارزشمنده.
یه روزی براشون خاطره میشی.وقتی که همتون ان شاءالله دانشجو شدین یا متاهل..میگن یه الهه بود تو کلاسمون سوالامونو با صبر و حوصله جواب میداد.
چرا دعوا...دعاشون کن بانی خیر هستن برات.
قرآن حکیم آیت الله مکارم منظورته؟ من همیشه با این قرآن دور میکنم.
چون شما سطح اطلاعات دینیت بالاست به نظرت سوالای دوستات جالب نمیاد حال اینکه چه اشکالی داره اونام در حد خودشون سوال پیش میاد واسشون.
وقتی امیرالمومنین تو مسجد کوفه فرمودن سلونی قبل ان تفدونی یک عامی کم فهم پرسید اگر سگی با گوسفندی مقاربت کند بچه آنها حکم سگ دارد یا گوسفند؟!
بعد حضرت با چه حوصله ای جواب میدن.
ببین سطح فهمشون در چه حدیه!که ابن ابی الحدید اهل سنت میگه چه انسانهای عوام و کم سوادی پای منبر آقا نشسته بودن با این سوالاشون!!

اما راجع به آیه۳۴ سوره نساء چند تفسیر وجود داره...قوامیت مردان نسبت به زنان مطابق روایات وارده راجع به ایام حیض خانمها هست(نسبت به مردان عبادات کمتری دارند)
راجع به سرپرستی و پرداخت نفقه هست
راجع به ارث هست و...بحث مفصله.
اما بطور خلاصه میگم همین قرآن عزیز راجع به زنان میفرماید؛ همسرانی از جنس خودتان که مایه آرامش هستند(۲۱ روم)
همسرانی که لباس شما هستند یعنی پوشاننده عیبهای شما(۱۷۸بقره)
نظر علامه طباطبایی درباره تفسیر آیه۳۴ نسا رو بخون.
اما خطبه ۸۰ نهج البلاغه در کلام حضرت علی که فرمودند زنها ناقص العقلند هم چند برهان وجود داره.اولا این خطبه در زمانی پس از جنگ جمل ایراد شد.
جنگی که آتش افروز آن یک زن بود و مسبب کشتار مسلمین و به خطا رفتن عده ای دیگر..
و اینکه در خود خطبه هم اومده ان النسا نواقص الایمان و نواقص الحظوظ و نواقص العقول 
و در ادامه خطبه اومده نقصان ایمانشون در نقصان عباداتشونه
نقصان حظوظ و بهره مندیشون در نصف بودن ارثشونه نسبت به مردان.
اما نقصان در عقلشون به جهت اینه که شهادت دو زن در مقابل شهادت یک مرد قرار میگیره.
+ این دلایل عقلی معتبری هم داره که خیلی طولانی میشه خواستی میگمت.
ولی حضرت آقا در تفسیر این بخش میفرمایند شاید این نقصان عقل زنها بخاطر محرومیت زنان در اون جامعه بشری تحت تاثیر فرهنگ ستم آلود نسبت به زنان بوده و زنان از نظر عقلی کمتر از مردها رشد کردند.

چه خوب خدا نگهدار همه علمای اسلام باشه
؛-)
دلیل ایشون چی بود.

سلام
نمدونم چرا این ادرس جدید شما تو وبلاگ من ثبت نمیشه الانم که به سختی شد باز نشونش نمیده
میدونی الان از وب قبلی اقاتون اومدم وب جدید اقاتون بعد از اونجا وب قبلی خودت و بعد اینجا یه راهی پیش پامون بزار خواهر ما دوست داریم
پاسخ:
سلام
قهرن با هم متاسفانه.
راهش اینه که شما تشریف بیارین بلاگ.
((:
۱۵ مهر ۹۴ ، ۲۱:۴۶ بانوی عاشق
سلام خواهرم
سر بزن به قرارگاه ...
برا هم شهری شهیدمون آقا محسن فاتحه یادت نره ..
سر مزارشون رفتی؟
دعا کن فردا برم ....
حالم خوب نیست :(
پاسخ:
سلام عزیزم
حتما...
روحشون شاد.
نه متاسفانه نرفتم.

۱۷ مهر ۹۴ ، ۱۶:۳۸ طلبه آینده
سلام خواهر جان
ان شاءالله یکشنبه میرسن مشهد
نمیدونم پیامم بهتون رسید یا نه
برای همین اینجام فرستادم
پاسخ:
سلام
چشمتون روشن.
سلام یار شیخ
چ حس حال قشنگی تو زندگیتونه
بهم سر بزن حتما منتظرم
پاسخ:
سلام علیکم خانم
لطف دارید شما...
چشم.حتما
۲۰ مهر ۹۴ ، ۲۲:۲۹ پرستو parasto
سلام سادات خانم 
حال شما ؟ احوال شما 
بعد این همه مدت رفتم تو سایت و دیدم نقل مکان نمودید :)
میشه خیلی برا ما دعا کنید خیلی خیلی خیلی .زیادی 
آقا ما هر وقت اومدیم مشهد تو این اواخر که نتونستیم شما رو زیارت کنیم 
خوش می گذره ؟

پاسخ:
سلام علیکم
شکر خدا.
شما خوبید؟
خواهرتون خوبن ان شاءالله؟
ان شاءالله تنتون سلامت باشه و عاقبتتون بخیر.
اگر لایق باشم حتما...شما هم برای ما خیلی خیلی دعا بفرمایید،
بله کم سعادتی از من بوده.
الحمدلله شکر...
سلام!
کجایین بابا!! :(
پاسخ:
سلام الهه جونی
خوبی؟
نت درست و حسابی ندارم.
ان شاءالله میرسم خدمتتون.
سلام!
کجایین بابا!! :(
۲۸ مهر ۹۴ ، ۲۲:۰۶ من عاشق زندگی با طلبه ام
سلام با افتخار لینک شدید
پاسخ:
سلام علیکم
متشکرم خواهری،
۲۹ مهر ۹۴ ، ۰۷:۳۵ همسر سید علی ...
سلاااااااااااام بر سادات خانم ..
پس اینترنتت درست شد ؟
عاقا ما زدیم اینترنت خونه پدری رو پوکوندیم حالا خونه بابا موندم بی اینترنت ... 
مامانم می گه خوب شد حداقل اینطوری اعتیادت رو ترک می کنی :( دیگه لازم نیست ببندیمت به تخت ...:)
عاقا من سوال دارم هنوز ها :((((
چه کار خوبی کردن خالتون ... ایول الله ... البته مامان منم همین کار رو کرد ...;)
خب به سلامتی که همه چیز به خوبی و خوشی تموم شد ...
راستی حاج آقا با لباس بودن تو مجلس ؟

پاسخ:
سلام خواهر
نه نت گوشیه.
خونه هنوز نت نداره.
خدا رو شکر ...
ترک کن آجی نذار به زور متوسل بشن خانواده محترم
وپرس!
بله..ملبس بودن.
پستتون برا طهورا رو خوندم
مگه کجا رفتین ک ساکن شدین ک مسلمانان کمی داره؟!
پاسخ:
تبلیغ اومدیم دهه اول.
خدا مدد کنه داریم برمیگردیم مشهد امام رضا.
بله اومد ممنون
پاسخ:
خواهش میکنم.
سلام یار شیخ خانوم.خواننده خاموش وبلاگ تون هستم.یادمه پارسال میخاستین برین پیادروی اربعین و نشده بود...امسال اگه امام حسین بطلبن من وشوهرم میخایم بریم منتها شوهرم از محدودیت هایی که اونجا هست برای خانوما مث جای خواب از تظر بهداشتی حمام و... یه مقدار نگرانه از دوستاشم پرسیده گفتن برای خانوما خیلی سخته و نمیشه و...شما اطلاعاتی ندارین؟
پاسخ:
سلام علیکم خواهر عزیزم
راستش من هم سال گذشته بنا به همین دلایل توفیق نداشتم برم زیارت.
آقامون میگفتن به هیچ عنوان این سفر در این ایام مناسب حضور خانمها نیست.
از شلوغی های لب مرز گرفته تا سوار شدن وسیله های نقلیه مختلف مثل کامیون ترانزیت و...که خب مناسب خانمها نیست.
وضع بهداشت و مکانی برای خواب هم خودش معضل بزرگیه.
آقامون میگفتن خود عربها چون قوی هیکلن و درشت کمربندهای چرم بزرگ درست کرده بودند.
مثل مربع چهار تا مرد چهار گوشه این کمربند وا میستادن توی این کمربند زنهاشون بودن.
یعنی زنهاشون محفوظ بودن خود مردا هم هوای زنا رو داشتن.
ولی متاسفانه خودشون مراعات بقیه زنها رو هم نمیکردن.
اما اگر مشتاق این زبارتید و میخواین حتما مشرف بشید و همسرتون هم همراهیتون میکنن دو تا ره وجود داره.
یا یه آشنا داشته باشید تو نجف یا کربلا که بخواید یکی دو هفته قبل اربعین تو خونه های اونا مستقر بشید و از چند روز قبل اربعین یا بعد اربعین نشرف بشید حرم.
یا اینکه بلیط هواپیما بگیرید برای کربلا و از خیر پیاده روی نجف کربلا بگذرید بودن دوستای ما که روز اربعین هوایی رفتن کربلا و به ثواب زیارت رسیدن و روز بعدش هم برگشتن.
و همه اینها در صورتی خوبه که حتما محل استقرار مشخصی داشته باشید...
یعنی وقتتون صرف پیداکردن جا و مکان تو اون شلوغیا هدر نره.
در کل سفر سختیه...
منکه دعا میکنم خدا به زائرای اربعین قوت بده...تن سالم بده.
با این تفاسیر اگر مشرف شدید سلام ما رو خدمت آقا عرضه کنید...
خیلی دل تنگیم..
دلم بدجوری هوای ازدواج داره ولی از طرفی هم نمی تونم یا نمیشه یا نمی خوام ازدواج کنم اصلش اینه که کسی من و نمی پسنده و شایدم دل نگرانی که برای قرضای بابا دارم باعث میشه خدا هم الان نخواد واسم ازدواج رو دوست دارم انقد کار کنم و درامد داشته باشم تا زودتر قرضای بابا رو بدم پول حلال چه لذتی داره بدهی ها رو باهاش کم می کنی خدا به بازوی بابا قوت بده اون یادمون داده که جز حلال نخوریم حتی اگه قرار باشه از گرسنگی بمیریم.
پاسخ:
سلام علیکم خواهرجان
چرا  انقد نسبت به خودتون کم لطفید؟!!
حتما خیر و مصلحتی بوده یا اینکه شما خودتون شرایطش رو فراهم نکردید.
توکل کنید به خدا خواهری..
خدا پدرتونو حفظ کنه به بازوهاشون قوت بده ان شاءالله.
تنشون سلامت باشه خواهر قرضها داده میشه ان شاءالله.
همه تو زندگیشون ازین فراز و نشیبها دارن..
خداروشکر تنشون سالمه کار میکنن و قرضاشونو میدن.
شما حامی معنوی و روحی بابا باشید...قطعا ایشون خوشحالترن..راضی ترن..عزتشون پابرجاتره.
خدا ان شاءالله هرچه سرعتر گره از مشکلاتتون باز کنه.
بعدشم مگه ما بی کس و کاریم خواهر؟
ما صاحب داریم ها...
منم وقتی ازم سوال میپرسن خوش حال میشم واقعا لااقل خیلی بهتراز اینه که آدم خودش براخودش شبهه هاشو رفع کنه...ولی کاشکی میشدبهشون بگم بیاین راجع به فلان مسئله ام بپرسین.میدونین چیه خیلی وقتهایه سری صحبتامیکنن که خب اون لحظه موقعیتی نیست که بشه درمودش بحث کرد ولی کاشکی بعدش میومدن میپرسن یاحداقل خودشون میرفتن دنبالش.
راستی چرا بایدآموزش های مادرحدی نباشه که اینطورشبهه هاپیش نیاد.واقعاآموزش و پرورش مخصوصاتوی کتابهای دینی اسلام واقعی ولطافتهاش رو نشون میده؟نمیگم اینایی که توی کتابهای دینی هست بدرد نمیخوره اتفاقابعضی مسائلش واقعامهم ولازمه که بدونیم ولی به عنوان کسی که12سال دارم توی این نظام درس میخونم به نظرم باید اول خیلی چیرهامیگفتن وخیلی مسائل رو روشن میکردن بعد میرفتن سراغ اینا!
مثلاهمین احکام!به نظرشمانبایدتوی کتاب دینی حداقل 5تامسئله احکام میبود؟
واقعامدارس مادارن دین واقعی رو به بچه هاآموزش میدن؟حالا دین واقعی منظورم نیست ولی انصافاهمه اونچه که وجودداره رو میگن؟!
من که خودم انصافامیگم اکثراونچه که یادگرفتم یاازجایی غیراز مدرسه بوده یااگرهم از مدرسه بوده چیزی نبوده که توی کتابهاگفته باشن لطف معلممون بوده!

پاسخ:
میتونی تو گعده های دوستانه طرح سوال کنی مثلا با یه داستان جذاب شروع کنی.
ما یه کتابایی داریم واسه تبلیغمون به درد این کار شما میخوره.خواستی بهت معرفی کنم.
خودت پیگیر باش جوابو بهشون بگی..قطعا اونا ببینن شما تو جواب دادن مشتاقید اونا هم تو پرسیدن مشتاق تر میشن.
باید اعتمادشونو جلب کنی.
مگه معلماتون جواب نمیدن؟
ما همیشه زنگ دین و زندگی مون واقعا جذاب بود.یه سوالایی میپرسیدیم معلممون تعجب میکرد.
قطعا کتابا یه کاستی هایی داره ولی معلما میتونن این خلأ رو پر کنن.
چون توی دین دستشون بسته نیست..همون مطالب کتاب و خیلی راحت میتونن بسط بدن.
احکام بحثش از کتاب دینی جداست.دین خودش سه بخشه اعتقادات اخلاقیات و احکام.
کتاب دینی ما اعتقاداته.
میشد برای دو بخش دیگه کتاب گذاشت.الان معلم پرورشیا این کارا رو نمیکنن؟
تو مشهد معلم پرورشیا رو جدیدن از طلبه ها میگیرن.اتفاقا به منم پیشنهاد شده...

ببخشید اینقد طولانی صحبت میکنم به قول بچه ها الهه باز رفت رو منبر;)
راجع به صحبت های اون حاج آقا
ایشون اول نظر خانمهایی که توی جمع بودن رو راجع به اینکه هرکدوم از زن ومرد چند درصد از عقل رو بهره بردن پرسیدن.هرکسی یه چیز گفت!زنا70مردا80،اونا80اینا100و...
ولی حاج آقا گفتن:اگه نظرمنوبخواین میگم100،100 اگه توی رساله یاهرجایی که احکام رو داشته باشه نگاه کنی یک سری وظایف برای فردمکلف نوشته شده!مثلا:نمازبخونه،روزه بگیره،یک سری از حرام هارو انجام نده.بعد میگه فرد مکلف کیه؟
کسی که عقلش کامله!خب اگه یکدوم 100نباشه پس مثلا از ده تا کار حرام میگن مثلا هفتاشو انجام بده چرا؟ چون کامل نیست دیگه!!
بعدپرسیدن اگراحساس رو یک لیوان پردرنظربگیریم اینجاهرکدوم چنددرصد باهم بهره بردن؟باز هرکس یه چی گفت وحاج آقاگفتن: باتوجه به آیات وروایات90به10
باتوجه به این آقایون اگربخوان تصمیمی بگیرن اگه فقط10درصد احساساتشون رو کنترل کنن بقیش کامل عقلانی میشه.اماخانومهابرای گرفتن یک تصمیم باید90درصد احساسشون رو کنترل کننوخب مسلمادرصد احساس توی اون تصمیم زیادمیشه.ویکی از دلایلی که حق طلاق بامرده همینه چون خانمهاتاتقی به توقی میخوره فوری احساساتی میشن ومیخوان طلاق بگیرن ودوروز که بگذره همه چی یادشون میره....امااگه یه آقاتصمیم به طلاق بگیره خیلی کارسختیه که بشه منصرفش کرد واین رو تجربه مشاورینو...
نشون داده!چون دیگه تصمیمو گرفته!!وباتوجه به اون درصده،عقلیشم بیشتره(سهمش توتصمیم)یابه همین دلیل موقع شهادت میگن دوتازن ویک مرد.
واینکه امام علی(ع)توی نهج البلاغه فرمودن:هن نقوص عقولهم(ممکنه کمی غلط املایی داشته باشم)اولا درزبان عربی برای بیان دیوانگی و... از کلمه ناقص العقل استفاده نمیشه وازکلماتی مثل السفیه و... استفاده میشه وبعدممنظور ایشون ازاین سخن همون احساساتی بودنشونه.
اینم صحبتهای حاج آقا:)))

پاسخ:
بله درسته...

سلام این که می فرمایید کم لطفی به هیچ وجه کم لطفی نیست گذر زمان تا عمر سی و هفت ساله و عدم پسند از جانب حتی یک مورد از افرادی که معرفی می شدن و الآنم باور بفرمایید حدود 5 یا 6 ساله دیگه حتی یه نفر هم .... بهم نشون داده که کم لطفی نیست 
یا اینکه می فرمایید شرایطش رو فراهم نکردم مواردی هم که بود فقط در حد دیدن مادر پسر و رفتن و قول به دادن خبر که مورد پسند هست یا خیر و چندین ماه چشم انتظاری که بالاخره نظرشون چی بود و ما بعد از گذر این زمان به این نتیجه می رسیدیم که نباید منتظر باشیم
من که میگم حتما خیر و مصلحتی بوده که بابام تنها نباشه
پاسخ:
سلام علیکم خواهر عزیزم
نمیدونم چی بگم...
خدا پدرتونو حفظ کنه و بهشون قوت بده..
ان شاءالله مشکلات حل میشه توکل بر خدا..
میشه اون کتابی رو که گفتین اسمشو بگین؟
همون که برای تبلیغتونه
میدونین چیه؟من واقعااز برخوردبعضی از معلمامون سرمسئله دین که توی مدرسه های دخترانه حجاب ونماز پررنگ ترینه شه ناراحتم.
بابحث وتهدید نمره انضباط که نمیشه یکیو نمازخون یامحجبه کرد.
چکارخوبی واقعا!(انتخاب معلم پرورشی از طلبه ها)
من خودم واقعافقدان بچه های طلبه رو بین معلم ها حس میکنم.مدرسه ماهم یه خانم طلبه هستن ولی دقیقانمیدونم سمتشون چیه یه باردیدم جلواسمشون نوشته بود"روحانی روشنا"بعدم میدونین مادوتامعلم پرورشی دیگه ام داریم که اوناتوی مدرسه قدیمی ترن ومشخصه که حرف کی بیشتر اعتبارداره!کلاتومدرسه ماچیزی که زیاده معلم ومعاون:)
مثلایه چیزی رو یکی اجازه نمیده میریم پیش یکی دیگشون اجازه رو میگیریم؛))
پاسخ:
سلام
چشم میگم..یه کتاب چند جلدیه.
من خودم همیشه از زور و اجبار بیزار بودم...بیشتر لجبازی میکردم..
وچون خودم تجربه شو الان دارم که زور جواب نمیده با بچه ها هبچوقت با لحن زور و تهدید و...صحبت نمیکنم.
تبلیغ امسال رفتم تو یه کلاسی..فکر میکردن من شاگرد جدید اون مدرسه م.
کلی لهجه شونو یادم دادن.
روحانی روشنا؟! به خانما که روحانی نمیگن!
منم ازین برخوردا دیدم..
نمیدونم چرا پذیرا نیستن!
آخ یادم رفت بگم
پیشنهادوقبول میکنین؟
وای خیلی هیجان انگیزه
نمیشه بیاین مدرسه ما؟! :d
پاسخ:
نمیدونم شاید نه.
حالا یه صحبتایی شده کاراشو کردیم احتمالا قراره با بهزیستی کار کنیم ان شاءالله.
فضای مدرسه رو خیلی دوست دارم...
شما کدوم شهرین؟

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی