...یار طلبگی و هزار و یک

این همه نقش میزنم از جهت رضای تو

...یار طلبگی و هزار و یک

این همه نقش میزنم از جهت رضای تو

...یار طلبگی و هزار و یک

✿بسمِـ الله اَلرّحمنـِ الرّحیمـ✿

✿وَإِטּ یَڪَادُ الَّذِینَ ڪَفَرُوا لَیُزْلِقُونَڪَ

بِأَبْصَارِهِمْ لَمَّا سَمِعُوا الذِّڪْر

وَیَقُولُون إِنَّهُ لَمَجْنُونٌ

وَمَا هُوَ إِلَّا ذِڪْرٌ لِّلْعَالَمِیـטּ✿
یک روز چشم هایم را باز کردم..دیدم نشسته ام کنار یک طلبه..
روز میلاد آقا جوادالائمه علیه السلام بود.
رواق دارالحجه..
نوشته جاتِ یک طلبه و یار یک طلبه را میخوانید :)

آخرین نظرات
  • ۲۴ دی ۹۷، ۲۲:۰۴ - لیلی بانو
    بله :)
  • ۳ دی ۹۷، ۲۱:۳۸ - بعد مدت ها اومدم دوباره بخونمت
    نوش جان
  • ۲۶ آذر ۹۷، ۰۰:۲۳ - الدوز
    خیلی

السلام علیک یا غریب الغرباء

شنبه, ۲۱ آذر ۱۳۹۴، ۱۱:۵۵ ب.ظ

بسم الله الرحمن الرحیم

چند سالی هست که کل زندگی ام پیوند خورده با امام رضا...

از همان سالی که با آقا دوست شدم..

همان دخترکی که شبهای جمعه با خانواده می آمد دعای کمیل..بزرگتر که شد حرم می

آمد فقط برای کتابخانه اش و رمان های قشنگش..

بعد ها اما به آقای آن حرم دل بست..عاشقش شد..مریدش شد..

جشن تولد دو نفره میگرفت..

قول و قرار میبست با آقا..

و یاد گرفت که هروقت از شهر آن آقا خارج شد..قبلش از آقا اذن بگیرد..

من طعم غربت را چشیده ام..

یک هفته ده روز دو ماه..

خیلی سخت است..غریبها می فهمند چه میگویم..

وقتی در جایی غیر از وطن شرعی ام بودم پی به شیوایی کلام اهل بیت علیهم السلام بردم..

شاید برای همین هست که در روایات وارد شده از امام صادق امام موسی ابن جعفر و خود امام رضا

و آقا جوادالائمه علیهم السلام اینقدر بر غریبی حضرت رضا علیه السلام و ثواب زیارت ایشان در غربت

سفارش شده است.

+اهمیت زیارت امام رضا علیه السلام

کم کم با شهدای حرم دوست شد..بعد با علمای حرم دوست شد.

و حالا که خودش را هم دوست امام می دانست راه به راه عرض حاجت میبرد در خانه

آقا..

حالا هم چیزی تغییر نکرده است آقا..

از گدا جز گدایی نیاید/ برگدا پادشاهی نشاید/ من گدا من گدا من گدایم/ من گدای شه دین رضایم

من همان گدایی بودم که هستم..

دست نیازم را همچنان به دامانت آویخته ام..

و همه اینها را گفتم که بگویم آقا جان:

خودتان فرمودید یابن الشَبیب اِن کُنتَ باکیََا علی شیئِِ فابکِ للحُسَین

در وطن شرعی خودم غریبم و شما می فهمید مرا...

هوای کربلا دارم..همین..

-----------------------------------------------------------------------------

+ رئوف یعنی بی آنکه عرض حاجت کنی..بگویی..عطا میکند تو را..

+ این امام رئوف با مدد مادرشان کفیل ازدواج و کربلا هستند..امتحان کنید..

+ امروز حرم نائب الزیاره همه دوستانم بودم اگر خدا قبول کند..

+ پای این کتاب اشک ها ریختم..

علیکم بهذا الکتاب اِن وَجدتُم..

بخوانیدش مطمئنم عاشقترِ آقا می شوید..


۹۴/۰۹/۲۱
یار شیخ عبدالزهرا(یار طلبگی و هزار و یک...)

نظرات  (۲۶)

سلام عزیزم
خیلی مطلب قشنگی بود 
دلم برات تنگ شده
پاسخ:
سلام
خوبی مهلا جان؟
کربلایی خانم...
زیارت قبول..
من زار زائرنا کمن زارنا..
بیا خونه مون زیارتت کنیم.
۲۲ آذر ۹۴ ، ۰۰:۱۹ خاتون بانو
سلام
وای که دل آدم میره. 
چقدر دوس داشتم بیام و مجاور باشم و یا خادم آقا. ولی حیف ما در این حد نیستیم :(
خیلی دوست دارم از لحاظ معنوی رشد کنم. خیلی . 
اگر منم مشهدی بودم می تونستم مثلا فردا ظهر برم پیش آقا. یا نماز جمعه.....وای که دل آدم طاقت نمیاره. 
امروز که تلویزیون برنامه هاشو نشون میداد خیلی دلمون بی قراری کرد
التماس دعا بانو جان. سلام ما را برسانید. 
پاسخ:
سلام علیکم خاتون بانوی عزیزم
اختیار دارید...
الحمدالله الذی جعلنا من المتمسکین بولایة امیرالمومنین...
فکر کنم زیارت شمایی که راه دور هستین قشنگتره..
حتما ان شاءالله..
۲۲ آذر ۹۴ ، ۰۷:۴۰ همسر سید علی ...
سلام 
هیعییی دلم پر می کشه برای امام رضا ...
خوش به سعادتت ، هروقت به امامت احتیاج داری می دویی میری پابوس امام ... این روزها خیلی به امامم احتیاج دارم ...
راستی همون دیشب وقتی که رو کردم سمت مشهد و گفتم یا امام رضا شما صاحب صفت رضایید ، دلم رو راضی کن ... دلم راضی شدها ... همه ناراحتیم رفت ... واقعا حق گفتی که  رئوف یعنی بی آنکه عرض حاجت کنی..بگویی..عطا میکند تو را..
راستی مگه حرم شهید هم داره ؟ کجاشن ؟
پاسخ:
سلام
از پارسال دیگه نیومدی؟!
تهرونیا همچینم دستشون خالی نیست..حضرت عبدالعظیم دارین..نوه امام حسن مجتبی..کریم ابن کریم..
آره اصلا یکی از محلهای دفن اموات تو حرمه..البته گرووووووووونه.
هم صحن آزادی هم صحن جمهوری.
هم شهدای انقلابن هم جنگ هم شهدای بمبگذاری حرم..مردم عادی هم هستن..
۲۲ آذر ۹۴ ، ۰۸:۳۹ بانوی گمنام
سلام دوست عزیزتر از جان خوب هستید ؟ زیارت قبول
اخ که چقدر حسودیم شد و غبطه میخورم ! فکر کن 26 ساعت راه ما با مشهد فاصله داریم هر سال که اقا دعوتمون میکنن اونم فقط 4 روز به خدا سخت میشه جدایی اصلا نمیشه !
چقدر خوبه همسایه اقا هستید به خدا این نعمت بزرگی برای شما
راستی کتاب که گفتید امسال عید که توفیق شد و اقا دعوتمون کردن تو حرم خادمین بهمون لطف کردند دادند
http://bayanbox.ir/view/3624949968579802569/03042008012.jpg
میون اون ها نمک متبرک حضرت هم هست که هنوز هنوز مادر ذره ذره تو غذاها میریزه
و گل های خشک شده ضریح که هر وقت مریض میشیم مادر تکه ای از اون هارو بهمون میده
اصلا عشق بازی میکنیم با این هدایای آقا ....
هر وقت رفتید حرم مارو هم دعا کنید که دلخوشیمون فقط جواب سلام آقا وقتی بهشون سلام میکنیم و صلوات خاصه حضرت از دور میخونیم


پاسخ:
سلام علیکم سیده خانم
ممنون شکر خدا..
سلامت باشید ان شاءالله.
اوووو کجای ایرانید مگه؟!
آره..واقعا نعمت بزرگیه..خدا مدد کنه لیاقت داشته باشیم حق همسایگی رو خوب ادا کنیم..البته که اونجور که شایسته آقا هست نمیتونیم.
چه خوب..اتفاقا ما هم از حرم گرفتیم واسه همین فکر نمیکنم کتابفروشی ها داشته باشن.
البته سایت خود انتشارات آستان قدس داره.
خدا حفظشون کنه..بله نمک..نبات..گل..ایام ولادت آقا میدن به زائرا
حتما اگر لایق باشیم...
۲۲ آذر ۹۴ ، ۱۱:۲۷ مامان س و ح
به به 
همسری اربعین رفت کربلا و دل منو با خودش برد ....
حالا برگشته با یه عالمه صفای زیارتش و من....
دلم حرم میخواد شب شهادت آقا امام رضا خیلی دلم میخواس اونجا باشم از ته دل براش سلام فرستادم گفتم امام مهربونم خودت میدونی چقد دلم بین الحرمین رو میخواد خودت وساطت کن ....
نصیب و قسمت همه‌ی آرزومندان شه ان‌شاالله
پاسخ:
سلام خواهر جون
ان شاءالله قسمتتون بشه عتبه بوسی عراق و مشهد...خانوادگی به همراه س و ح کوچولو
D:
آره..اربعین یه صفای عجیبی داره ولی حیف..حیف..جای خانوما نیست...
حیف...
ان شاءالله.
برای ازدواج خواهرم زهرا دعا کنید اونجا.
درسش تموم شده و سردرگمه.
2 ساله ازدواجشو از اقا میخوام.
خودمم نظر کرده ی آقام اگه لایق باشم .
ممنون.
پاسخ:
سلام
ان شاءالله خوشبخت و عاقبت بخیر باشن.
یعنی چی نظر کرده؟!
ببخشید فوضولی میکنم.
سلام دوستم
میشه مشخصات کتاب بذارید.
یا علی
پاسخ:
سلام علیکم
انتشارات کتاب (به نشر) هست متعلق به آستان قدس رضوی.
نویسنده هم آقای غلامعلی.
خرید اینترنتی هم داره. قیمتش۵۹۰۰ تومانه.

behnashr.com
سلام.منم واقعا مشهدو دوس دارم.هروقت میرم مشهد اصلا دلم نمیگیره.
شیک و مدرن و به روزه.و از هرچی مهمتر امام مهربونیها اونجاس.

موفق باشید (:
پاسخ:
سلام یاسمین جان
ان شاءالله روزیتون بشه زیارت به همین زودیها...
سلامت باشید خانوم.
۲۲ آذر ۹۴ ، ۲۳:۱۹ دختر مسلمان
سلام سادات بانوی عزیز :)
متن زیبایی نوشتی ! خدا قوت 
اعتراف میکنم که به شما مشهدیا بسیییییییییییییییی حسودیم میشه ^_^
عزیز جان نویسنده کتاب کی هستن؟

پاسخ:
سلام علیکم خواهر عزیزم
تچکر
:))
حسودی که نه..غبطه میخورین..حق دارین
D:
((:
آقای مهدی غلامعلی
۲۳ آذر ۹۴ ، ۰۰:۴۸ حانیه سادات
سلام سادات خانم ...
میشه لطف کنید ناشر کتاب رو هم بگید .


آخر هفته رفتید حرم میشه لطفا از طرف دختر عموتون به آقا سلام منو برسونید ..؟؟!!
پاسخ:
سلام علیکم حانیه خانم
انتشارات به نشر(آستان قدس رضوی)
آخر هفته؟!
چشم مشرف شدم حتما ان شاءالله.
ان شاءالله قسمت خودتون بشه.
سلام تا این عکس رو دیدم برام اشنا بود رفتم دنبالش دیدم بله همونیه که داداشم خیلی وقت پیش از حرم برام اورده بود اما اصلا نخوندمش گذاشتمش بالای کمدم که یه وقت دست زهرا خانوم بهش نرسه حالا به لطف اطلاع رسانی شما دارم میخونمش
پاسخ:
سلام شهره جانم
چه جالب..
خدا رو شکر..
خیلی قشنگه..
به نظرم باید مصداقشو تو زندگیهامون تطبیق بدیم.
سلام
خداکنه یادم نره این کتابو!
یه سوال
سرنمازجماعت اگه رکعت دوم برسیم بعد موقع تشهدکه نیم خیزمیشیم من شنیدم بایدذکرتشهدروهمراه امام جماعت بخونیم.درسته عایا؟!
اگه درسته برای رکعت آخرچی؟یعنی سلام روهم بایدبخونیم؟
اصلاموقع سلام بلندشیم یاهمونطور نیم خیزبمونیم؟
پاسخ:
سلام
امید به خدا..
باید نداره..مستحبه البته نه به عنوان تشهد بلکه به عنوان یک ذکر بگید..میتونیدم نگید.
اینم همینطور..
برای رکعت آخر امام میشه اصلا تجافی نکنی میتونی هم فقط تشهدو تجافی کنی میتونی هم تا آخر سلام بمونی.
سلام
نمیدونم چیه 
ولی خجالت میکشم پیش کس دیگه جز امام حسین و حضرت رقیه برم برا توسل
.
.
شما پیش امام رضا برا ما دعا کنید
یه همسر خوب:))))))
پاسخ:
سلام خواهر جون
ائمه علیهم السلام کلهم نور واحد هستند.
ولی خب...
ان شاءالله...
خوب امام زمانی..
آخی'چقدر شماها خوبین'خوش بحالتون
پاسخ:
D:
آخ نفسم...
((:
۲۴ آذر ۹۴ ، ۱۲:۰۰ همسر سید علی ...
نه متاسفانه دیگه نیومدیم ...
البته پارسال دو دفعه رفتیم مشهد یک بار همون عرفه ... یک بارم یک ماه قبلش ...
فکر کنم اینکه دوبار شده بود یعنی یکیش مال امسال بوده :(
آره تهران هم شاه عبدالعظیم داره هم امام زاده صالح ولی امام نداره که ... من دلم امام می خواد ... کسی که می تونه در عالم تصرف کنه ...
دعا کن یه فرجی بشه آقا بطلبمون ... نمی دونم چرا امسال اینطور شدیم همه اش تو خط تهران شمالیم :((
دوست دارم بیام مشهد ... برم بشینم تو صحن انقلاب به دیوار های صحن تکیه بدم ... چشم بدوزم به گنبد خوشگل آقا امام رضا ... واااای تصورشم زیباست :)
عه کجای حرمن پس ؟ اینهمه قبر رو کجا جا دادن ؟
پاسخ:
عزیزم..
ان شاءالله همین زودیها...
بیا مثبت فکر کنیم..امام رضا هم در زمان پدر بزرگوارشون امام زاده بودن دیگن..
فکر کن همون دورانه
D:
یه جک میخواستم بگم الان جاش نیست
((:
ان شاءالله قسمتت بشه خواهری..
هیچ صحنی به اندازه صحن آزادی قشنگ نیست..به نظر من البته.
زیر صحنه..پله میخوره میره پایین.
انقدر جای خوشیه..
سلام . ببخشید سوال بی ربط می پرسم چون طهورا خانم گفتن از شما بپرسم که در مشهد هستید یک سری اطلاعات راجع به ثبت نام حوزه آزاد میخواستم دوست دارم درس حوزه بخونم در حدی که معلومات دینی بالا بده دیپلم دارم و چهل سال سن یک حوزه خوب که اساتید مجرب داشته باشه ممنون از راهنمایی شما 
پاسخ:
سلام
خواهش میکنم.
خوشحال میشم اگر کاری از دستم بربیاد انجام بدم.
یه آدرس بذارید براتون توضیح بدم.
۲۴ آذر ۹۴ ، ۱۲:۱۵ خانم آقاش
سلام خواهر
من حدود دوسالی میشه یه خواب رو مرتب میبینم  اینکه به مشهد رفته ام و هر دفعه به دلیلی موفق به زیارت نمیشم.تو خواب انقدر ناراحت میشم و گریه میکنم که حد نداره.از اینکه تو مشهد هستم و محروم از زیارت.تو خواب همه تلاشم رو میکنم ولی نمیتونم.
به نظرت چه معنیی میده؟نگرانم.
پاسخ:
سلام
چند وقته مشهد نیومدین؟!

می شه خواهش کنم به امام رضا ع متوسل بشین و برای اون دو موضوعی که امام کفیلش هستند، برای من هم دعا کنید؟
پاسخ:
سلام خواهری جان
من کمترین همیشه دعا میکنم برای خواهرای خوبم..
ولی چشم..به قول مادربزرگم ما که خیلی کوچیکیم بی ارزشیم ولی جد بزرگی داریم...
ان شاءالله  به حق شادی دل حضرت زهرا..شما و همه خواهرای عزیزم خوشبخت و عاقبت بخیر بشید و کربلا نصیبتون.

۲۵ آذر ۹۴ ، ۱۴:۰۳ شکرانه . . .
سلام؛
التماس دعا . . .
پاسخ:
سلام خانم
حاجاتتون روا ان شاءالله.
شما هم برای من دعا کنید.
۲۵ آذر ۹۴ ، ۱۷:۲۷ همسر سید علی ...
اگه بخوام اگه خیلی دیگه مثبت فکر کنم ، می بینم که خب یه امامزاده زنده از صبح تا شب کنارمه دیگه :)
آقا سید هم عاشق صحن آزادی ان ... همیشه که میریم مشهد میرن اونجا ...
اوا 
یعنی وقتی تو صحن ها راه میریم زیر پامون قبرستونه ؟ 
ووووووی ... چقدر خوفناک .... 
تسیدم ...
:)
پاسخ:
میگم میخوای مثبت فکر نکنی اصلا؟
D:
والاع
آره خب...مزار شهداست..خدام حرم..
خیلی باحاله ..
غروب که میشه درشو میبندن.
مرتب و تمیزم هست همیشه.
یکی از پاتوقای من اینجا بود...
۲۵ آذر ۹۴ ، ۲۳:۳۶ رافضیــة ...
سلام بانو
خوش بسعادتتون که مجاور آقایید

مارو هم دعاکنید
یاعلی
پاسخ:
سلام خواهر جان
ان شاءاااه عاقبتمون بخیر باشه...
ان شاءالله قسمت و روزی شما پابوسی حضرت سلطان...
سلام . با عرض معذرت وبلاگ ندارم که آدرس بزارم . ایمیل هم بلد نیستم که درست کنم ولی تلگرام دارم میشه تو تلگرام اطلاعات بزارید یا از هر طریقی که شما صلاح میدونید راهنمایی کنید 
پاسخ:
سلام خواهر جان
من تلگرام ندارم...
ولی شماره تونو لطف کنید اگر ایرادی نداره.
یه فکری دارم.
سلام لطفا جواب من را بدهید ممنون 
پاسخ:
سلام
ببخشید دیر شد..
چشم
۳۰ آذر ۹۴ ، ۱۳:۴۱ خانم آقاش
سلام
اردیبهشت 94 آخرین باری بود که اومدم.
پاسخ:
سلام
آقای دکتر رفیعی یه بار میفرمودن،زیارت امام رضا آداب داره اگر شما مشهد اومدین و موجهای آبی و خروشان نرفتین اگر مشهد اومدین طرقبه شاندیز نرفتین این زیارت درسته(نقل به مضمون)
من نمیدونم تعبیر خوابتون چطوره
ولی شاااااید یه موقع تو زیارت برای امام رضا کم گذاشته باشیم....
سلام
چه سعادتی که امام هشتم را هرروز در آغوش می کشید...
التماس دعا
پاسخ:
سلام علیکم خانم
بله...
قطعا از ما مشهدی ها خواهند پرسید: یسئلونک عن النعیم...
طبق کلام خود حضرت که نعیم همان ولایت هست...
اونوقته که شاید کار ما سختتر باشه..
اللهم اعتقد حرمة صاحب هذا المشهد الشریف فی غیبته کما اعتقدها فی حضرته...

سلام خواهری

ببخشید شما کسی رو نمی شناسید که نسبت به تشیع و امام زمان علی السلام معرفتی داشته باشه و یسری مطلب که قابلیت پخش  جهانی داشته باشه رو در اختیارم قرار بده تا به زبانای رایج ترجمه کنیم و پوستر بسازیم؟؟؟

پاسخ:
سلام عزیزم
شخص خاصی مد نظرم نیست...
حالا میام وبتون..

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی