...یار طلبگی و هزار و یک

این همه نقش میزنم از جهت رضای تو

...یار طلبگی و هزار و یک

این همه نقش میزنم از جهت رضای تو

...یار طلبگی و هزار و یک

✿بسمِـ الله اَلرّحمنـِ الرّحیمـ✿

✿وَإِטּ یَڪَادُ الَّذِینَ ڪَفَرُوا لَیُزْلِقُونَڪَ

بِأَبْصَارِهِمْ لَمَّا سَمِعُوا الذِّڪْر

وَیَقُولُون إِنَّهُ لَمَجْنُونٌ

وَمَا هُوَ إِلَّا ذِڪْرٌ لِّلْعَالَمِیـטּ✿
یک روز چشم هایم را باز کردم..دیدم نشسته ام کنار یک طلبه..
روز میلاد آقا جوادالائمه علیه السلام بود.
رواق دارالحجه..
نوشته جاتِ یک طلبه و یار یک طلبه را میخوانید :)

آخرین نظرات
  • ۲۴ دی ۹۷، ۲۲:۰۴ - لیلی بانو
    بله :)
  • ۳ دی ۹۷، ۲۱:۳۸ - بعد مدت ها اومدم دوباره بخونمت
    نوش جان
  • ۲۶ آذر ۹۷، ۰۰:۲۳ - الدوز
    خیلی

61-او روضه خواند و من..

شنبه, ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۴، ۰۴:۰۷ ب.ظ

بسم الله مهربون

-همه نامحرم ها نامحرمند...نامحرم و نامحرمتر نداریم..


-نامحرم توی خیابان با نامحرم لب دریا با نامحرم توی خانه فرقی ندارد...


-حجاب تعریف شده برای من فقط چادر مشکی است..


اینها جملاتی بود که هربار برای هر مهمانی ای باید برای دیگران توضیح میدادم! تا توجیه شوند!


مثل آن روز که هیچ کس باز توجیه نشد و من هم کار خودم را کردم.


همینطور که لیوانها را توی سینی مرتب میکردم با خودم میگفتم:اصلا مگر من باید همه آدمها را توجیه کنم؟!


من کاری را میکنم که فکر میکنم درستتر است که به راه اصلی نزدیکتر است.


همینجور مشغول حرف زدن با خودم بودم..صداهایی از پذیرایی می آمد..


فریده سادات با صدای خفه ای کنار گوشم داد زد: چی کار میکنی؟چرا چای یکرنگ میریزی؟برو کنار که هنوز


وقت عروس شدنت نیست!


هنوز وقت عروس شدنم نیست؟!!!


راست میگفت..یادم آمد همین چندوقت پیش با سبزی یخ زده کوکو پختم برای دایی ها..وقتی که آقابزرگ و ننه


سوریه بودند.چقدر با چاقو زدم روی سبزیهای یخ زده..حتی دست به رنده هم بردم!!!


طفلی ها خوردند و جیک نزدند!


یا آن موقع که برای پلو عدس,عدس و برنج را باهم ریختم توی قابلمه تا هردو همزمان پخته شوند!!


سینی چای خوشرنگ را داد به دستم و مرا ازشر افکار خنده دار رها کرد.


-برو دیگه.


-اول تو برو..با استرس گفتم..


پشت سرش وارد پذیرایی شدم..آهسته سلام کردم..


تمام قد ایستادند..با ادب و تواضعی عجیب..


مثل وقتی که مادرم میوه تعارف کرد و گفتند: خانه سادات است..تبرُکَن و تَیَمُنَن میخورم..چشم..


---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------


سینی شربت به دست وارد اتاق شدم..


در اتاق را نیمه باز گذاشتم.


روی دو زانو نشسته بودند..


چشم در چشم شهدای روی دیوار سیر میکردند...


شهید کاوه با لبخند نگاهم میکرد..


با نام خدا شروع شد..


و روضه حضرت زهرا..


و اشکهایی که دست ما نبود جاری شدنشان...


ان شاءالله ادامه دارد...

۹۴/۰۲/۱۲
یار شیخ عبدالزهرا(یار طلبگی و هزار و یک...)

نظرات  (۷)

۲۰ تیر ۹۴ ، ۱۵:۴۵ لیلا حسینی
یعنی شما تو خونه جلو مهمون ها هم با چادر مشکی هستی یا من بد متوجه شدم؟
پاسخ:
بله،..
البته قبلا..

سلام بانوووو

پس کی ادامشو میگییییید؟؟؟؟؟؟

پاسخ:
سلام علیکم خانم
میگم ان شاءالله به زودی.
شما کدوم فاطمه اید؟

...همون فاطمه ای که وبلاگ نداره اما وبلاگ شما رو میخونه :)

کم کامنت میذارم معمولا


پاسخ:
الان فهمیدم دقیقا کدوم فاطمه!
D:
آفرینD:
پاسخ:
تچکر
O-:
سلام خواهری.بعد مدتها اومدم خونتون.محتاج دعاتون.دلم اروم نیست اروم نمیشه...
پاسخ:
سلام محدثه جان

خوبی؟
چرا عزیزم....
خیره ان شاءالله.
۲۲ مرداد ۹۴ ، ۰۰:۵۱ دختر حضرت مادر (هم پر)
سلام عزیزی ساداتمان
"بله البته قبلا" ای که فرمودی از این روست که دیگر الان نامحرمی رانمبینید و اگر هم پیش بیاد با پوشیه اید مگر نه؟
هرچی فکر میکنم کاملا منطقیه ...نامحرم بیرون و توی خونه فرقی نداره...
عزززززیززززی ساااادااات درسته قرار نیس همه رو قانع کنی شما ولی خواهش میکنم برای ما بیشتر توضیح بده که چرا فقط مشکی و مثلا یه پارچه گلدار تیره و سنگین نه؟
پیشاپیش ممنونم مبلغه سادات گل
پاسخ:
سلام خواهر
بله همینطوره.
رنگ سیاه نگاه شکنه..
هیچی هیچی ازش در نمیاد..
هیچ جذابیتی نداره...
به نظرم همونیه که خدا میخواد
:)
بازم میگم این نظر شخصی منه...شاید دیگران نظرشون این نباشه ولی اینو قبول داری که هیچ رنگی رنگ مشکی نمیشه برای چادر؟
۲۷ مرداد ۹۴ ، ۲۲:۰۳ دختر حضرت مادر(هم پر)
سلام عزیزی ساداتم
بله قبول دارم،همونقدری که فکر میکنم هیچ مانتو بلند و گشادی چادر نمیشه همونقدرم فک میکنم هیچ چادری چادر مشکی نمیشه...
آخ اگه بدونی که چه کیفی داره عزیزی سادات آدم مبلغه سادات هم باشه...
آدم میتونه کلی سئوال حجابی بپرسه ...به به
عزیزی سادات! بقیه ی پوشش های ما بغیر از چادر هم که بمنظور حجاب استفاده میکنیم از حکم کراهت رنگ مشکی مستثنی هستند؟مثلا مقنعه یا مانتو .چون بالاخره ممکنه چادر کنار بره...
پاسخ:
سلام خواهر جان
آقا دیگه اینجوری میگید به سرم مسزنه همون خارج بمونم..
فرار مغزا و این صوبتا...
:))
رنگ مشکی در مجموع روایات رنگ پسندیده ای نیست..و برای نماز خوندن هم ذکرشده که مشکی نپوشید.
البته بغیر از عبای آقایون که مشکی بودنش کراهت نداره..
و یک سری احادیثی هم نقل شده که اگر به نحوری چادر پوشیده میشه که لباسای زیر دیده نشه و جلب توجه نکنه اشکالی نداره از رنگای دیگه هم استفاده بشه.
ولی اگر اینطور نیست خوبه از رنگای تیره استفاده بشه.
حالا یه تحقیق به شما بدم درباره رنگ مشکی برای خانمها یه جستجویی کنید.
--------------
چادر حسنا چادر خوبیه..حجابش کامله.
اون کامنت با اسم واقعی تون بود تاییدش نمیکنم دیگه!
:)

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی